مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان موبایل فروشی و ایده هایی برای بهبود آن

18 مرداد, 1402

امروزه رویکرد مشتری محور در بین تمام کسب‌وکارها رواج یافته است؛ چراکه افزایش میزان فروش از طریق افزایش وفاداری مشتریان، راهی قطعی و تضمینی است. باشگاه مشتریان موبایل فروشی نیز به همین علت مورد استقبال این صنف قرار گرفته. در واقع راه اندازی باشگاه مشتریان موبایل فروشی می‌تواند یک استراتژی نوآورانه و جذاب برای افزایش وفاداری باشد. در دنیایی که دستگاه‌های تلفن همراه به بخشی ضروری از زندگی افراد تبدیل شده‌اند، فروشگاه‌های موبایل باید تمام تلاش خود را بکنند تا با ارائه ارزشی افزون بر خدمات عادی، توجه مشتریان را به خود جلب کنند. در ادامه تمام مزایای این باشگاه را برای شما نام می‌بریم تا دید درستی نسبت به آن پیدا کنید و ضرورت راه‌اندازی‌اش را درک کنید.

باشگاه مشتریان چیست

در پاسخ به این سوال که باشگاه مشتریان چیست باید گفت باشگاه مشتریان یک برنامه وفاداری یا ابتکار عضویت است که طراحی می‌شود تا مشتریان را با موبایل فروشی درگیر کند و تعامل آن‌ها را افزایش دهد. در این باشگاه مشتریان به خاطر تخفیفات، امتیازات و جوایزی که به مشتریان داده می‌شود، آن‌ها تشویق می‌شوند تا تعامل خود را با فروشگاه افزایش دهند. هدف ایجاد چنین باشگاهی افزایش وفاداری مشتریان است که از طریق ارائه این جوایز ایجاد می‌شود. برای اینکه باشگاه جذاب‌تری داشته باشید، ایده‌های زیر را بررسی کنید.

● در ازای خرید به افراد امتیاز دهید.

● اجازه دهید افراد از امتیازات خود برای برخورداری از ارسال رایگان، تعمیر رایگان یا خرید لوازم جانبی استفاده کنند.

● به افراد در روزهای تولدشان هدیه دهید تا وفاداری را در آن‌ها بیشتر تقویت کنید.

● محتوای جذاب مانند جدیدترین اخبار فناوری را در گروه یا پایگاه باشگاه خود منتشر کنید تا اعضا با جدیدترین‌های دنیای تکنولوژی آشنا شوند و از محتوای شما لذت ببرند.

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان موبایل فروشی

وابستگی مشتریان به فروشگاه

با ایجاد باشگاه مشتریان برای موبایل فروشی می‌توانید کسب‌وکار خود را به یک آهن‌ربای جذب مشتری تبدیل نموده و آن‌ها را به طرفداران خود تبدیل کنید. با امتیازات و جوایزی که در اختیار افراد قرار می‌دهید، آن‌ها را به خود وابسته می‌کنید و باعث می‌شوید که هر زمان نیاز به خرید موبایل، قطعات جانبی یا تعمیر داشتند به سراغ شما بیایند. امروزه افراد به دنبال فروشگاه‌هایی هستند که نیاز آن‌ها را به درستی تشخیص دهد و مشکلات‌شان را برطرف کند.

جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند

به جرات می‌توان گفت اهمیت باشگاه مشتریان موبایل فروشی به اطلاعاتی است که در اختیار شما قرار می‌دهد. وقتی با دستگاه ذخیره شماره موبایل، اطلاعات افراد را جمع‌آوری می‌کنید، در واقع گنجینه‌ای را در دست دارید که می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد؛ به عنوان نمونه وقتی پس از ثبت شماره تماس آن‌ها، محصولاتی که خریده‌اند را نیز یادداشت کنید، می‌توانید بعدا کمپین‌های فروشی را راه‌اندازه کنید که دقیقا مرتبط با همان محصولات باشند. مثلا می‌توانید برای تمام آن‌هایی که گوشی آیفون ۱۳ خریده‌اند، تبلیغات قاب‌های جدید ارسال کنید؛ همچنین تبلیغات محصولات مرتبط دیگر مانند ایرپاد و غیره.

فرصت های مشارکت استراتژیک

یکی از مزایای باشگاه مشتریان موبایل فروشی ایجاد فرصتی برای مشارکت‌های سودآور است. یک باشگاه پر‌رونق به شریک جذابی برای همکاری با سایر شرکت‌های فناوری تبدیل می‌شود و درها را به روی سرمایه‌گذاری‌های مشترک و پیوندهای تبلیغاتی سودمند و دوجانبه باز می‌کند. به عنوان مثال، فروشگاه شما و یک شرکت یا فروشگاه دیگر ممکن است تبلیغات مشترکی را ارائه دهند که در آن مشتریانی که محصولی را از شما خریداری می‌کنند، تخفیف یا مزایایی از شریک تجاری‌تان دریافت کنند (و برعکس). این یک سناریوی برد-برد برای هر دو طرف ایجاد می‌کند که به لطف باشگاه مشتریان انجام پذیر است.

رشد در شبکه های اجتماعی

اشتیاق اعضا برای استفاده از مزایای انحصاری باشگاه، به رسانه‌های اجتماعی سرایت می‌کند و شما را در معرض دید افراد دیگر قرار می‌دهد. افراد عاشق این هستند که هدیه‌های دریافتی ارزشمند خود را به دیگران نشان دهند و از حس تعامل خوبی که با شما داشته‌اند برای آن‌ها استوری بگذارند؛ بنابراین حتما در ارائه این هدایا هوشمندانه عمل کنید. این کار در نهایت باعث می‌شود تا همیشه افراد جدیدی از پیج شما دیدن کنند و با آشنایی با مزیت‌های شما، به مشتریان شما تبدیل شوند.

از دیگران متمایز می شوید

با راه اندازی یکی از انواع باشگاه مشتریان، شما فقط یک موبایل فروشی ساده نیستید؛ بلکه به یک فروشگاه محبوب تبدیل می‌شوید که با ارائه امتیازات ویژه به اعضاء خود و شناسایی نیازهای آنان از دیگر رقبا متمایز می‌شود. امروزه افراد دیگر فقط به دنبال یک فروشگاه که محصول مورد نیاز آن‌ها را ارائه دهند نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند برای خریدهای خود جایی را پیدا کنند که بشود به آن اعتماد کرد و مزایای جالبی از آن دریافت نمود. چنین فروشگاهی فقط به کمک یک باشگاه مشتریان می‌تواند به این درجه از اعتماد و جذابیت برسد.

حرف آخر

باشگاه مشتری برای یک فروشگاه موبایل می‌تواند ورق بازی را برگرداند و به رشد فروشگاه کمک زیادی کند. در واقع همانطور که گفتیم اطلاعاتی که می‌توانید از طریق راه اندازی این باشگاه بدست آورید، مانند گنجی عمل می‌کنند که در بازاریابی شما بسیار موثر است. همچنین رشد در شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبین جدید و ایجاد فرصت‌های مشارکت استراتژیک نیز از مزایای حیرت‌انگیز این باشگاه است. حالا که با این مزایا آشنا شدید، وقت آن است تا با خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل که به دستگاه باشگاه مشتری نیز معروف است، کار خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *