9 نکته طلایی و تضمینی افزایش فروش سوپرمارکت + نمونه های موفق

4 اسفند, 1402

اگر صاحب سوپرمارکت و فروشگاه مواد غذایی هستید یعنی در طول روز با خیلی از افراد سروکار دارید؛ مخصوصا اگر فروشگاهتان آنلاین باشد بدون چون و چرا باید برنامه‌ای برای تبلیغات داشته باشید تا مشتری را خیلی خلاقانه به خرید تشویق کنید، طوری که نه تنها هیچ وقت دست خالی از فروشگاه بیرون نرود بلکه همیشه شما را به عنوان اولین گزینه بین همه فروشگا‌ه‌های آنلاین و حضوری، انتخاب کند و باعث افزایش فروش سوپرمارکت شما شود.

لابد می‌پرسید از چه راهی؟ حتما تا به حال اسم تبلیغات پیامکی و تکنیک‌های فروش از راه sms را شنیدید، اما نمی‌دانید که برای انجام آن چه مسیری را باید طی کنید! در یک جمله باید بگوییم این روش، بهترین راه برای افزایش فروش شماست! نگران نباشید؛ در این مقاله جواب سوالتان را می‌گیرید چون قرار است به معرفی این روش عالی تبلیغاتی و راه‌های افزایش فروش فروشگاه مواد غذایی بپردازیم.

شاید بعضی از کسب‌و‌کارهای مختلف قدرت پیامک را به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی دست کم گرفته باشند و از آن غافل مانده‌اند؛ اما امروزه همه جای دنیا با استفاده از دستگاه شماره گیر مشتری و ارسال پیامک انبوه  مشتریان زیادی را جذب می‌کنند؛ در واقع بازاریابی پیامکی و ارسال متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، کم‌هزینه‌ترین و در عین حال بهترین راه است چون اکثر افراد در چند ثانیه اول نسبت به پیامک واکنش نشان می‌دهند.

باور کردنی نیست اما بیشتر از نود درصد پیامک‌ها در هر صورت خوانده می‌شوند حالا اگر درست هم کار شده باشد مخاطب به دنبال کردن فروشگاه و خرید مشتاق می‌شود. برای مثال زمانی که یک نفر عضو سایت و یا سوپرمارکت آنلاین شما می‌شود پیام خوشامدگویی و یا اطلاع‌رسانی‌های بعدی ، کمک‌کننده خواهد بود.

  •   کارن عزیز
    با تشکر از عضویت شما
    شماره‌تان در قرعه‌کشی این هفته ثبت شد .
    هدیه شما ۵۰% تخفیف خرید از فروشگاه ما
    هایپر مارکت سیب
  •       30 هزار تومان تخفیف خرید اول از هایپر استار در آپ + ارسال رایگان
  •       10% بن تخفیف یک هفته‌ای، ویژه شما در تمام شعب فروشگاه جانبو

1. کلید طلایی افزایش فروش سوپرمارکت با تبلیغات پیامکی

دیشب یک پیامک تبلیغاتی از سوپرمارکت نزدیک محله (تصویر بالا) ارسال شد که هم تخفیف خوبی داشت و هم زمانش دقیق نوشته شده بود؛ برای همین امروز صبح زود ساعت ۸ صبح رفتم خرید که هم ارزان‌تر باشد، هم خلوت‌تر. البته وقتی مشتری را با چنین پیامک‌هایی به سوپرمارکت دعوت کردید یعنی خریدش فقط محدود به چند قلم جنس معرفی شده نیست و کلی خرید روزمره دیگر هم دارد.

نمونه پیامک برای فروش بیشتر سوپرمارکت با تبلیغات پیامکی

در صورتی که یک فروشنده باحال و خوش ذوق باشید، حتی اگر فروشگاه بزرگ و معروفی ندارید باز هم می‌توانید به کمک تبلیغات پیامکی و راه‌اندازی باشگاه مشتریان، مشتریان قدیمی و جدید را به مغازه دعوت کنید و حس نیاز را در آن‌ها به وجود آورید.

علاوه‌بر این خیلی راحت‌تر می‌توان در بازه‌های زمانی مختلف، تخفیفات فروش را برای مشتریان ارسال کرد و به آنان اطلاع داد که چه زمانی باید خرید کنند.

مثلا ارسال پیامک‌های مناسبتی و جشنواره‌ای برای اعضای باشگاه نه تنها موجب افزایش فروش سوپرمارکت می‌شود بلکه اطلاع‌رسانی‌های درست و به موقع وفادارسازی مشتریان را به دنبال دارد و ریتنشن مارکتینگ را هم افزایش می‌دهد.

2. بدون طلسم و جادو فروش بیشتر داشته باشید!

حتما دیده‌اید که یک فروشگاه حرفه‌ای یا حتی نیمه حرفه‌ای چه حضوری باشد چه آنلاین، شماره مشتریان را می‌گیرد چون بعدا با این شماره‌ها کارهای ویژه‌ای را می‌تواند انجام دهد؛ مثل فرستادن آفرهای خاص در مناسبت‌هایی همچون: عید نوروز، بلک فرایدی، شب یلدا و تخفیف‌های آخر هفته، تا مشتری را قلقلک داده و به خرید دعوت کند.

فروش بیشتر سوپر مارکت و رضایت مشتری در خرید

شاید ندانید اما مناسبت‌های زیادی هستند که می‌توانید آن‌ها را شناسایی و به این بهانه پیامک‌های آفری ارسال کنید؛ بنابراین از مناسبت‌ها غافل نشوید و فروش‌های ویژه و تخفیفات مربوط به این مناسبت‌ها را به گوش مشتریان برسانید.

  •   فروش ویژه آخر هفته در افق کورش
    20% تخفیف لبنیات
    3 تا 7 اسفند

نمونه پیامک افزایش فروش هایپراستارها

3. آسان اما حرفه‌ای بفروشید!

به کمک دستگاه دایرکت پلاس (ذخیره شماره موبایل) می‌توانید بازاریابی پیامکی‌تان را در قالب یک متن درست و اصولی برای برای مشتریان اجرا و آن‌ها را وسوسه کنید تا حداقل از فروشگاهتان دیدن کنند؛ چون همین که افراد وارد فروشگاه شوند یعنی نصف راه را با پیامک طی کرده‌اید.

افزایش فروش سوپرمارکت با دایرکت پلاس

حتما تجربه کردید وقتی به یک مغازه یا فروشگاه اینترنتی مراجعه و خرید می‌کنید معمولا شماره‌ موبایل‌تان را می‌خواهند؛ چرا این کار را می‌کنند؟ تا بعدا بتوانند از طریق SMS با مشتریان در ارتباط باشند.

اکثر فروشگاه‌های حضوری نیز همین کار را انجام می‌دهند و شماره مشتریان را دریافت می‌کنند؛ شما هم می‌توانید شماره مشتریان را ثبت کنید و برای هر مناسب و جشنواره، تخفیفات ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید؛ چون هر مناسبت یک فرصت مناسب برای فروش بیشتر است.

  •   علی عزیز
    در جشن تولد اسنپ مارکت خریدت رو تبدیل به سکه کن!
    با هر خرید بالای ۵۰ هزار تومان گردونه رو بچرخون و از اسنپ مارکت جایزه بگیر!
    کد تخفیف ۱۰ هزار تومانی ‌SM10RRCS
    همین حالا گردونه رو بچرخون
    http://bit.do/e3jHJ

تاکید می‌کنیم تقریبا کمتر فروشگاهی وجود دارد که از تبلیغات پیامکی استفاده نکند بنابراین اگر بخواهید وارد فاز حرفه‌ای فروش شوید و کسب‌وکارتان را ارتقا دهید احتیاج دارید که از اس‌ام‌اس به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید. اما چگونه؟ فقط کافیست ترفندهای زیر را به کار بگیرید!

4. بازی با احساسات مشتری

خود شما به عنوان خریدار، خرید از یک فروشگاه ارزان قیمت را انتخاب می‌کنید یا فروشگاهی که روی تمام محصولاتش 20% تخفیف داشته باشد؟ شاید رفتن به فروشگاه اول منطقی به نظر برسد اما همه مشتریان با منطق و استدلال جلو نمی‌روند؛ پس ترجیحشان فروشگاه دوم است!

ارائه کدتخفیف برای افزایش فروش سوپرمارکت

بنابراین با ارائه یک کوپن تخفیف‌دار برای مشتریان خرید اولی و یا تخفیف‌های ویژه برای اقلام خاص مورد نیاز مشتریان دائمی می‌توانید احساسات و وفاداری آن‌ها را در دست بگیرید.

  •   ۳۰ هزار تومان تخفیف برای سبد بالای ۱۰۰ هزار تومان از محصولات سوپرمارکتی
    کد تخفیف خرید اول AKN30
    تا جمعه
    https:\/\/blog.direct.ir//blog.direct.ir\/\/blog.direct.ir//direct.ir\/\/direct.ir//blog.direct.ir\/\/blog.direct.ir//direct.ir\/\/direct.ir//blog.direct.ir//dgka.la/NON7
  •   فروشگاه زنجیره‌ای هفت
    30 هزار تومان تخفیف خرید اول + ارسال رایگان
  •       50% کد تخفیف با اعتبار 5 روز برای اعضای باشگاه افق کوروش
  •   سارای عزیز
    «تو از خونه بیرون نیا هرچی از سوپرمارکت می‌خوای تو خونَته»
    همین حالا زنگ بزن و سفارش بده
    ۲۲۶۵۶۳۹۰

5. همیشه حق با مشتری است!

شاید کمی سخت و سنگین به نظر برسد که همیشه حق را به مشتری بدهید اما یکی از روش‌های فروش بیشتر در فروشگاه مواد غذایی و سوپرمارکت آنلاین و حضوری همین است!

و گرنه چرا باید بین تمام مغازه‌های فیزیکی و آنلاینی که مشغول به کار هستند شما را انتخاب کند؟ قطعا یک نکته مثبت و یا یک خدمت اضافه‌تر باعث این جذب شده! مثل برخورد خوب و کمک به مشتری و یا ارسال رایگان و راهنمایی برای خرید درست!

جلب رضایت مشتری از خرید سوپرمارکت

  •   ارسال رایگانت فراموش نشه !
    بی معطلی خریدت رو ثبت کن و درب منزل تحویل بگیر
    سوپر مارکت توت فرنگی
  •   از شیر مرغ تا جون آدمیزاد! 😎
    با 15% تخفیف اضافی برای همه اقلام 😎
    فروشگاه دیلی مارکت
    📍 آدرس:
    لغو 11
  •   نگین عزیز
    مارکت پارتی اسنپ فود، ساعت 3 بعدازظهر
    30% تا %70 تخفیف کالاهای سوپرمارکتی
    به مدت یک هفته، از ساعت 15 تا 19
    تعداد محدود از هر کالا
    چشم از اسنپ فود برندارید!
    snappfood.ir

6. فروش منطقه‌ای

گاها اتفاق افتاده که در منزل نشستید و یک پیام تبلیغی از سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی دریافت می‌کنید که هم به تازگی تاسیس شده و هم تخفیف دارد. این پیام صرفا برای شمایی که در آن منطقه‌اید و تا به حال هم خریدی از این مغازه نداشتید ارسال شده چون به محل فروشگاه نزدیک هستید.

ارسال پیامک منطقه ای برای افزایش فروش مشتریان سوپرمارکت

باشگاه مشتریان دایرکت پلاس این قابلیت را دارد تا بتوانید اس‌ام‌اس‌ها را به صورت هدفمند، انبوه و از روی نقشه ارسال کنید؛ با این کار تنها چند قدم با مشتریان فاصله دارید و به راحتی می‌توانید اطراف فروشگاه را رایگان پوشش دهید و هزینه‌ای بابت ارسال سفارشات نگیرید.

7. حرفه‌ای مدیریت کنید!

چطور می‌شود هم تبلیغات گسترده داشت و هم آن را به راحتی مدیریت کرد؟ با دسته‌ بندی مشتریان (سن، جنسیت و جزئیات دیگر که همگی قابل تفکیک هستند)، روند تبلیغات اس‌ام‌اسی کاملا هدفمند و مدیریت آن آسان‌تر می‌شود.

افزایش فروش با دسته بندی مشتریان سوپرمارکت

8. ارسال کارت ویزیت دیجیتال

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش سوپرمارکت این است که آدرس شبکه‌های اجتماعی را از طریق کارت ویزیت دیجیتال برای مخاطبان بفرستید؛ صددرصد همه کسانی که تلفن همراه دارند این نوع پیامک را دریافت کرده‌اند. برای مثال متن پیامک در مورد جشنواره فروش و یا تخفیف روی یک سری از محصولات است که همان محصولات در شبکه اجتماعی فروشگاه منتشر شده و به کمک SMS آن‌ها را معرفی و مشتری را به مشاهده شبکه اجتماعی تشویق می‌کند.

ارسال کارت ویزیت دیجیتال برای مشتریان سوپرمارکت

  •   برای تخفیفات عید آماده شو 💥
    همین حالا به یکی از شعب ما مراجعه و از تخفیف 10 درصدی روی محصولات (نام محصولات) استفاده کنید 🎁
    آدرس سایت….
    اینستاگرام….
    لغو 11

در کل زمانی که بازاریابی پیامکی انجام می‌دهید باید به چند نکته توجه کنید مخصوصا زمانی که قصد معرفی یک شبکه اجتماعی و یا سایت فروشگاه را دارید.

پس بهتر است ابتدا مخاطبان رو تشویق کنید تا از هم پیج دیدن کنند و هم با عضویت در سایت از جشنواره‌های تخفیفی محصولات مختلف مطلع شوند؛ در این صورت علاوه‌بر معرفی فروشگاه و شبکه اجتماعی، مشتریان را به سمت سایت هم کشانده‌اید.

9. هدف‌گیری مجدد مشتریان

حتما تا به حال SMS “کاربر عزیز مدت زمان زیادی از آخرین خریدتان گذشته” برای شما هم فرستاده شده و یا بعد از خرید، متن “تشکر از خرید شما” را دریافت کرده‌اید؛ در صورتی که اس‌ام‌اس تبلیغاتی را بر روی خطتان بسته‌اید ولی متعجب می‌شوید که چطور این اتفاق افتاده!

تشریق مشتری سوپرمارکت به خرید بیشتر

این کار با دستگاه ثبت شماره دایرکت پلاس و گروه‌بندی مخاطبان که از این طریق صورت می‌گیرد امکان پذیر است؛ یعنی با راه‌اندازی باشگاه مشتریان و گرفتن یک خط خدماتی، می‌توانید پیام‌هایی که صرفا خریداران فروشگاه باید بدانند را به کاربران و مخاطبان ویژه خود ارسال کنید. در این صورت حتی اگر دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی بر روی خطشان بسته باشد باز هم پیام فروشگاه را دریافت می‌کنند.

چه فایده‌ای دارد؟ زمانی که مخاطبان پیام‌های تبلیغاتی را بسته باشند یعنی در طول روز حجم کمتری اس‌ام‌اس دریافت می‌کنند؛ بنابراین وقتی پیامکی از سمت فروشگاه مواد غذایی یا سوپرمارکت شما ارسال شود تاثیرگذاری بیشتری دارد و تبلیغات پیامکی فروشگاه را نتیجه‌بخش می‌کند.

حرف آخر

انجام ترفندهای افزایش فروش سوپرمارکت و ارسال پیامک تبلیغاتی با دستگاه ثبت شماره مشتری دایرکت پلاس کسب‌وکارتان را چندین پله به صعود نزدیک‌تر می‌کند؛ اما به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که نباید متن اس‌ام‌اس را خیلی طولانی و یا خیلی کوتاه بنویسید؛ یعنی بهتر است که مختصر، کوتاه و مفید بوده و همزمان تخفیف و یا یک آفر را شامل شود تا هم نرخ بازدید افزایش یابد و هم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *