بهترین نکات جذب مشتری لوازم آرایشی با ارسال پیامک + نمونه موفق

18 بهمن, 1402

بنر خرید دستگاه دایرکت برای فروشگاه لوارم آرایشی

مرز بین بازاریابی پیامکی و مزاحمت از مو باریک‌تر است! چه کاری باید کرد تا به شکل درست بازاریابی کنیم، جذب مشتری برای فروشگاه لوازم آرایشی انجام دهیم و برچسب مزاحمت به برندمان زده نشود؟!

حتما برایتان پیش آمده که منتظر یک پیامک مهم هستید اما یک اس‌ام‌اس تبلیغاتی برایتان ارسال می‌شود! یا این که ساعت 12 شب در حال استراحتید و “دینگ دینگ” صدای تبلیغ پیامکی بیدارتان می‌کند! همین دو مورد نشان می‌دهد که هدف از چنین تبلیغات بدون برنامه‌ریزی، بازاریابی و جذب مشتری نیست، بلکه نوعی مزاحمت ناخواسته است!

تا حالا فکر کردید که کدام ترفند افزایش فروش با پیامک موثرتر است و یا چطور باید تبلیغات اس‌ام‌اسی را زمان‌بندی و ارسال کرد تا هم باعث آزار و ایجاد مزاحمت برای مخاطبین نشود و هم نتیجه آن وفادارسازی مشتریان باشد؟!

اغلب اوقات فروشندگان فکر می‌کنند که عینا کپی کردن موفق‌ترین نمونه‌های sms مارکتینگ و فرستادن پیامک انبوه تبلیغاتی به درد همه مخاطبان می‌خورد در صورتی که اصلا این‌طور نیست! در واقع اول باید نیاز مخاطب را پیدا کرد و فهمید که چه نوع تبلیغی روی او تاثیر می‌گذارد تا با در نظر گرفتن این موارد متن تبلیغاتی برای جذب مشتری آماده کرد!

شاید به نظر کار ساده‌ای باشد اما همانطور که از قدیم هم گفتند “کار را باید به کاردان سپرد!” برگ برنده در دست کسانی است که دستگاه ثبت شماره مشتری را می‌شناسند و باشگاه مشتریان فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اند! اگر تا به حال چیزی در این مورد نشنیده‌اید جای نگرانی نیست! با ما همراه باشید تا روش‌های جذب مشتری لوازم آرایشی در بازاریابی پیامکی را بررسی کنیم.

جذب مشترری لوازم آرایشی با دایرکت پلاس

 

جذب مشتری لوازم آرایشی با sms مارکتینگ چگونه است؟

حتما خودتان هم این مدل تبلیغات را دریافت کردید که در یک اس‌ام‌اس، تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای برایتان ارسال شده؛ در واقع یک نوع تبلیغات است که در بیشتر کسب‌وکارها کاربرد دارد و برای معرفی فروشگاه و محصولات مختلف آن استفاده می‌شود.

بازاریابی پیامکی یا sms مارکتینگ در سال‌های اخیر به عنوان یک راه تبلیغاتی موثر در سراسر دنیا شناخته شده است، فقط به این دلیل که سریع و به راحتی آب خوردن فرستاده و دیده می‌شود؛ به‌علاوه این که بیشتر کسب‌وکارها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی آن را اجرا کنند. این که می‌گوییم هیچ محدودیتی منظور فرستادن پیامک‌های بی در و پیکر نیست! قطعا باید طبق اصول و چارچوب خاصی انجام شود تا هم نتیجه‌بخش باشد و هم ریتنشن مارکتینگ را بالا ببرد.

ریتنشن مارکتینگ در جذب مشتری لوازم آرایشی

 

مهمترین نکاتی که در ارسال پیامک برای جذب مشتری لوازم آرایشی باید رعایت کنید

با دستگاه ذخیره شماره موبایل دایرکت پلاس تنها 3 قدم تا فروش حداکثری لوازم آرایشی فاصله دارید! فقط باید برای شروع، شماره موبایل مشتری را در دستگاه ذخیره کنید تا در گام بعدی بتوانید کارت ویزیت دیجیتال را ارسال و راه‌های ارتباطی فروشگاهتان را معرفی نمایید؛ در نهایت هم از فروش بیشتر لذت ببرید!

اما همه چیز به این سه مرحله ختم نمی‌شود بلکه بهتر است جواب چند سوال را بدانید! کی و چه زمانی باید تبلیغ کنیم؟ برای چه کسانی پیامک بفرستیم؟ چه متنی باید بنویسیم؟ و چه تعدادی باید آن را ارسال کنیم؟ لابد می‌گویید چطور می‌توانم این سوالات را جواب بدهم؟! سخت نیست! فقط باید پاسخ‌ها و نکات زیر را با دقت و به درستی دنبال کنید تا هم هزینه تبلیغات پیامکی به حداقل برسد و هم بازدهی بالاتری داشته باشد.

 

زمان ارسال پیامک

راجع به زمان ارسال پیامک باید بگوییم که بهتراست گل تیمتان را به دست آورید؛ یعنی زمان طلایی که در کسب‌وکاری مثل فروشگاه لوازم آرایشی بیشترین بازدهی را دارد؛ پس باید ساعتی را پیدا کنید که بیشترین میزان جواب‌دهی و تماس تلفنی از سمت مشتریان وجود داشته باشد.

بهترین زمان برای تبلیغ و جذب مشتری

 

مخاطب پیامک

با گروه‌بندی و برچسب‌گذاری مشتریان در دایرکت پلاس می‌توانید علاوه‌بر مدیریت حرفه‌ای مخاطبان، یک پیامک را به چند گروه از آنان بفرستید و تبلیغات هدفمندی داشته باشید. در این صورت راحت‌تر می‌توانید روند اجرا و نتیجه بازارایابی پیامکی را بررسی و کنترل نمایید.

گروه بندی و برچسب گذاری مشتریان

 

متن پیامک

نوشتن یک متن اصطلاحا مختصر، مفید و کوتاه که شفاف باشد و منظور فرستنده را به طور کامل برساند مهم است؛ اما در عین سادگی باید هم به نیاز مشتری اشاره شود و هم با وسوسه و ایجاد حس اضطرار، او را به برقراری ارتباط و خرید تشویق کند.

متن تبلیغاتی مناسب برای مشتریان لوازم آرایشی

 

تعداد پیامک ارسالی

از ابتدای کار نیازی نیست که پیامک را برای یک میلیون نفر بفرستید چون هم هزینه بیشتری را باید بپردازید و هم رفع اشتباهات مسیر سخت‌تر خواهد بود؛ پس بهتر است که از تعداد کم شروع کنید تا بتوانید مشتریان و اثرگذاری تبلیغ را راحت‌تر بسنجید و بفهمید که با این تعداد کم، بیشترین بازخورد در چه زمان و با چه متنی بوده است؛ بعد از پیدا کردن بهینه‌ترین حالت تبلیغات و ساعت ارسال، کم کم می‌توانید تعداد پیامک‌ها را زیاد کنید.

اهمیت تعداد پیامک برای ارسال

 

نمونه پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری لوازم آرایشی

اگر نگاهی به صندوق پیام‎های دریافتی‌تان بیندازید می‌بینید اکثر پیامک‌هایی که اسمتان نوشته شده است را باز کرده‌اید. پس این مورد مهم را فراموش نکنید!

  • مریم عزیز! سبد خریدت رو تکمیل کن و یک شانس برای برنده شدن در خانومی داشته باش! لینک…..
  • ریحانه عزیز! یک سفارش ناتمام از فروشگاه سارای داری! تا یادت نرفته سفارشت رو تکمیل کن و امتیاز بگیر. تکمیل سفارش link.com

تخفیف، جشنواره، ارسال رایگان و…. کلمات جذاب و مهمی هستند که باید در ابتدای متن نوشته شوند تا مخاطب انگیزه‌ای برای خرید داشته باشد!

  • محصولات آرایشی شیگلم با تخفیف 40 درصدی در مدیاژ. خریدb2n.ir/u83147  پشتیبانی 02132100000
  •  برندهای اصل رو با قیمت مناسب بخر! امکان خرید آنلاین با ارسال رایگان. اطلاعات بیشتر در link.com فروشگاه اینترنتی روژا
  • ژل شستشو و ماسک لایه بردار ژینووا؛ تخفیف 10 درصدی + ارسال رایگان. لینک….
  • با لوازم آرایشی و بهداشتی اسکار هر روز تازه‌تر شوید؛ تلفن….

از ایموجی در متن استفاده کنید اما نه در سطر اول! چون ایموجی باید مکمل متن و نوشتار باشد نه اصل موضوع!

ویژگی های بهترین متن برای تبلیغ پیامکی

مهلت خرید را در پیامک قید کنید تا با وسوسه مخاطب، او را به خرید سریع ترغیب نمایید.

  •  شاوازی عزیز، کد تخفیف 50 درصدی F67A572 ویژه شما؛ مهلت استفاده: 1 روز؛ ورود و خرید از سایت…
  •  سهم بزرگ خود را امروز بگیرید! 30 درصد تخفیف ویژه تا آخر ماه؛ لوازم آرایشی آنسه. تلفن…..

حالا که اس‌ام‌اس باز شده و خوانده می‌شود باید یک راه ارتباطی راحت و آسان برای مخاطب وجود داشته باشد؛ راه‌های پیچیده و طولانی (اول وارد سایت شوید و سپس بخش مورد نظر را جستجو کنید) نگذارید! پس تا جایی که امکان دارد راه ارتباطی را ساده کنید و جایی برای انصراف هم در نظر بگیرید.

  •  با عطر مو CHANCE اپریول زلف‌هات رو خوش عطر و بو کن. جهت دریافت مشاوره و خرید با (تلفن) تماس بگیرید. (فروشگاه آرایشی بهداشتی عسل بانو) لغو off
  •  با خرید رژ لب، لبخندت رو ماندگارتر کن. خرید رژ‌های مدادی برند ویولت ۱۲ عددی در حراج آخر فصل فروشگاه فرین بیوتی با ۳۰٪ تخفیف. برای خرید روی لینک ….. کلیک کنید. لغو 11
  • با معتبرترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی به صورتتان روح ببخشید! فروشگاه لوزام آرایشی و بهداشتی گیسو. اینستاگرام….. LAGHV 12

 

حرف آخر

چند نکته مهم که در تبلیغات پیامکی و نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس، کافی شاپ، فروشگاه اینترنتی، رستوران و مخصوصا فروشگاه لوازم آرایشی وجود دارد این است که شناخت کافی از مخاطب داشته باشید، محصولات و کالاهای مختلف و متنوعی را در فروشگاه عرضه کنید، تیم فروش و پشتیبانی قوی تشکیل داده باشید، اطلاعات دقیق هر محصول را بدانید و در نهایت هم بسته‌بندی‌های جذاب را در زمان ارسال انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که هرچقدر هم در فروش خوب باشید و اصولی تبلیغ کنید باز هم کسانی هستند که نه تنها هیچ عکس‌العملی در برابر تبلیغ پیامکی نشان نمی‌دهند بلکه حتی آن را باز هم نمی‌کنند!

ناامید نشوید! خبر خوب این که با ورود تکنولوژی و روش‌های آسان و کم هزینه امکان اجرای تبلیغات اس‌ام‌اسی برای همه کسب‌وکارها مثل فروش لوازم آرایشی و بهداشتی فراهم شده است؛ فقط باید کمی تیزبین باشید تا بهترین آن‌ها را بشناسید و به کار بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *