6 نکته طلایی در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس + نمونه های موفق

9 بهمن, 1402

این روزها رقابت در صنعت پوشاک و لباس بین تمام تولیدکنندگان جهان و ایران خیلی داغ شده؛ دقیقا مثل مسابقه دوی ماراتن که شرکت‌کنندگان زیادی دارد اما فقط کسی برنده خط پایان است که گام‌های محکم و استوار اما حساب‌شده بردارد.

فعالیت در زمینه مد و پوشاک و جذب مشتری هم فقط تولید و عرضه لباس به بازار نیست! اگر اینطور باشد خب مردم از کجا و چگونه باید برند و تولیدات شما را بشناسند؟! 100% که تبلیغات موفق و موثر، در کنار مشتری‌مداری و کیفیت تولید باعث این شناخت می‌شود، اما همین تبلیغات هم باید درست و اصولی انجام شوند تا نتیجه‌بخش باشند!

بازاریابی پیامکی یکی از همین تبلیغات ارزان، فوری اما موثر است که اگر جذاب و گیرا نوشته شود در مدت زمان کوتاهی نتیجه مثبت آن را می‌بینید. مثل تبلیغات ویدئویی که در کمتر از ده ثانیه باید حواس بیننده را به خود جلب کند، بهتر است که در ارسال پیامک انبوه هم با 4 تا 5 کلمه نظر مخاطبین و مشتریان جلب شود؛ بنابراین نباید با متن‌های طولانی و سنگین، وقت را تلف کنید، پس احوال‌پرسی و چاق سلامتی را کنار بگذارید و مستقیما به سراغ اصل ماجرا و ارسال متن تبلیغاتی برای جذب مشتری بروید.

بازاریابی پیامکی برای جذب مشتری لباس

چه مدل متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در فروشگاه لباس مناسب است؟

راه‌های زیادی برای جذب مشتری واقعی وجود دارند تا آنان را برای اولین بار به سمت فروشگاه شما بکشانند؛ مثلا می‌توانید از تبلیغات رایجی مثل تبلیغات حضوری و یا مجازی و بلاگری استفاده کنید؛ اما سریع‌ترین و مطمئن‌ترین آن‌ها، انجام تبلیغات پیامکی با استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری است. ولی برای این کار حتما باید فوت کوزه‌گری sms مارکتینگ را بلد باشید که در ادامه مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم.

عنوان گیرا و جذاب بنویسید!

عنوان پیامک باید مهم‌ترین مزیتی را نشان دهد که مشتری همین الان به آن نیاز دارد؛ یعنی دقیقا همان چیزی باشد که می‌خواهد و به دنبال خرید و تهیه آن است. مثلا نزدیک ظهر در جاده هستید و وقت نهار است؛ همان لحظه یک بیلبورد بزرگ را می‌بینید که نوشته: گرسنه‌ای؟ رستوران سفید برگ؛ دو کیلومتر جلوتر!

جذب مشتری لباس با متن جذاب

نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس، لوازم آرایشی، کافی شاپ و فروشگاه اینترنتی از طریق عضویت در باشگاه مشتریان نیز به همین شکل است؛ پس باید زیرک باشید و طوری بنویسید تا به یک نیاز مهم مخاطب که همین الان وجود دارد اشاره شود. می‌توانید با دسته بندی مشتریان پیامک‌های خود را هدفمندتر ارسال کنید و دقیقا احساس نیاز مشتری را نشانه بگیرید.

  • روسری و شالی که باید توی کمدت داشته باشی در فروشگاه…… پیدا می‌شه! آدرس……
  • مردان شیک پوش؛
    کت و شلوارهای برندتان را از ما بخواهید! فروشگاه جزیره؛ تلفن……
  • پوشاک اسپرت ماکسیم میرداماد
    مشاهده مدل‌های جدید در لینک…..

از معجزه کلمات غافل نشوید!

بهتر است برای شروع از کلمات معجزه‌گر استفاده کنید؛ یعنی کلمه‌هایی که به مخاطبتان احساس آرامش، امنیت، ساده بودن و بهترین بودن را منتقل می‌کند؛ شاید باور نکنید اما هنوز هم کلماتی مثل “رایگان” و “ارزان” در متن پیامک می‌توانند توجه مخاطب را جلب و او را وسوسه کنند؛ تا حدی که موجب وفادارسازی مشتریان نسبت به فروشگاه و برند شما شود. 

استفاده از کلمات جذاب

البته که از این راه، نرخ ریتنشن مارکتینک یا بازاریابی بازگشتی هم بالا می‌رود؛ یعنی نه‌تنها مشتریان جدید جذب می‌شوند بلکه برای خریدهای بعدی هم فروشگاه شما را انتخاب می‌کنند و مشتریان پر و پا قرصتان خواهند بود.

  • آخرین مدل‌های لباس را در فروشگاه جامکو پیدا کنید.
    با تخفیفات ویژه و ارسال رایگان؛ www.jamco….. تلفن……
  • همیشه ارزان خرید کنید!
    لباس‌های برند اصل و با کیفیت در فروشگاه گراد؛ www.gerad….. تلفن…..

پیشنهاد تخفیف و آف آخر فصل بدهید!

اهمیت آفر دادن به اندازه‌ای مهم است که گاهی اوقات می‌گویند: اگه نمی‌خوای آفر بدی چرا اصلا پیامک می‌فرستی؟! البته دقت کنید که نباید همیشه خودتان را با حراج و تخفیف به مشتری نشان دهید؛ چون باعث آن موقع دیگر ارزش واقعی محصول شما را به رسمیت نمیشناند و همیشه توقع تخفیف دارد! پس برای تخفیف‌های خود محدودیت زمانی تعیین کنید تا ارزش کالا حفظ شود.

پیشنهاد تخفیف

پس برای تخفیف‌های خود محدودیت زمانی تعیین کنید تا ارزش کالا حفظ شود.

  • فروش ویژه انواع لباس زمستانی!
    شروع تخفیف‌های ۳۰ درصدی تا 30 بهمن؛ فروشگاه ایرانیان؛ آدرس….. تلفن…..
  • کالکشن جدید عید رسید!
    تخفیف 30 درصدی در تمامی شعب فروشگاه “تاج محل” فقط تا آخر هفته؛ آدرس….. تلفن…..

با مشتری صمیمی و گرم باشید!

اغلب اوقات، آوردن اسم مخاطب در پیامک‌های تبلیغاتی، نوعی ترفند افزایش فروش با پیامک است که باعث می‌شود حس بهتری به او دست دهد و توجه‌ش را بیشتر جلب کند؛ البته که این صمیمیت هرگز نباید غیرمحترمانه باشد!

ایجاد رابطه صمیمی و گرم با مشتری

  • مریم عزیز تولدت مبارک! با کد تخفیف (…) از 20 درصد تخفیف ویژه سالروز تولد استفاده کن. خرید خوبی داشته باشی! فروشگاه لباس سمپره؛ آدرس….، تلفن…..
  • محمد عزیز سلام! یک هدیه ناقابل برای سپاس از این که مشتری وفادار ما هستید! روی لینک زیر کلیک کنید!

ساده‌نویسی را یاد بگیرید!

فراموش نکنید که متن تبلیغ پیامکی باید ساده، شفاف و قابل فهم باشد؛ یعنی حتی یک دانش‌آموز ده ساله هم آن را درک کند و بتواند برای دیگران توضیح دهد؛ پس کوتاه، مختصر و واضح تبلیغ کنید و لقمه را دور سرتان نپیچید!

  • صفر تا صد لباست رو خودت انتخاب کن. سایت …..
  • مزون کشاورز، معدن مانتوهای لاکچری و خاص. تلفن……
  • با متنوع‌ترین مزون غرب تهران، تنها یک کلیک فاصله دارید. لینک…..

متفاوت بفروشید!

باید دقیقا مشخص کنید که چه چیزی ارائه می‌دهید و مزیت‌هایی که مشتری با خرید از فروشگاه و دنبال کردن شما به دست می‌آورد چیست؟ یعنی باید تفاوتی با دیگر رقبای کاری داشته باشید و آن را به مشتری نشان دهید تا به جای خرید از فروشگاه‌ها و مراکز دیگر به سراغ شما بیاید.

ایجاد تمایز در فروش در تقابل با سایر رقبا

  • جذابیتت رو با مزون لباس گلها دو چندان کن!
    خرید لباس زمستانی با یک هفته ضمانت بازگشت کالا؛ لینک……..
  • خرید لباس با قیمت عمده و ضمانت مرجوع کالا در مزون پارسی. سایت….. اینستاگرام…….
  • بیش از ۱۰۰ مدل لباس‌ مجلسی اشانتیون‌دار در مزون شیکسون. اینستاگرام……

از مخاطب بخواهید که تعامل داشته باشد!

به یاد داشته باشید که نباید پیام خود را نصفه نیمه رها کنید و یا فقط با تعریف و تمجید از برندتان، حس چوپان دروغگو بودن را به مشتری القا کنید! نکته طلایی اینجاست که حتما مخاطبتان را به یک راه ارتباطی ارجاع دهید، چون پیامک نامفهوم و بی سر و ته ضربه خیلی بدی به برندتان وارد می‌کند.

تشویق مشتری با ایجاد تعامل

اقدام به عمل یا Call to Action شما می‌تواند: شماره تماس، آدرس سایت، آدرس اینستاگرام و یا لینک ثبت نام باشد؛ بنابراین باید از مشتری بخواهید تا بلافاصله دست به کار شود و با شما ارتباط بگیرد. مثلا بنویسید: همین الان مراجعه کنید، همین لحظه تماس بگیرید، امروز بخرید و…

  • از قیمت‌های مزون ملون خبر دارید؟ همین الان روی لینک زیر کلیک کن!
  • با خرید امروزت از گردونه شانس فروشگاه…… جایزه بگیر! لینک……
  • یک پیشنهاد خاص و برازنده شما در مزون پارمیدا! همین الان تماس بگیرید؛ تلفن…..

پیگیری سفارش داشته باشید!

برای جلب اعتماد مشتری بعد از خرید و ثبت نهایی آن، بهتر است پیگیری سفارشات را به او خبر دهید.

  • (نام مشتری)، سلام.
    با تشکر از شما برای ثبت سفارش در (نام فروشگاه)!
    (نام محصول) شما در (زمان) ارسال می‌شود.
    با تشکر؛ فروشگاه…..
    شماره تماس….
  • (نام مشتری)، سلام.
    سفارش شما با موفقیت انجام شد. کد رهگیری سفارش: (…..).
    به محض ارسال محصول، شما را مطلع می‌کنیم.
    پیشاپیش از شکیبایی شما متشکریم. نام فروشگاه
    شماره تماس:….
  • (نام مشتری)، سلام.
    سفارش شما (شماره سفارش) ثبت و در تاریخ 01/02/01 تایید شده است. به زودی محصولات شما را بسته‌بندی و ارسال خواهیم کرد!
    هنگام ارسال سفارش، جزئیات حمل و نقل و کد رهگیری برایتان فرستاده می‌شود. با تشکر؛ نام فروشگاه
    شماره تماس:….

حرف آخر

فقط یک راه برای فهمیدن نتیجه موفق‌ترین نمونه‌های sms مارکتینگ وجود دارد! این که بلافاصله باعث واکنش از سمت مشتری باشند؛ یعنی اگر مخاطب خیلی زود تماس بگیرد، سایت شما را نگاه کند و یا حضوری به فروشگاهتان سر بزند نشان‌دهنده این است که تبلیغات موفقی انجام شده و نتیجه مثبت داشته است. بنابراین باید یک روش پایدار و نتیجه‌بخش را انتخاب کنید. با دستگاه دایرکت پلاس (دستگاه ذخیره شماره موبایل) تنها سه گام با فروش حداکثری فاصله دارید!

  1. وارد کردن شماره مشتری در دستگاه
  2. ارسال کارت ویزیت دیجیتال (پیامک خوشامدگویی و معرفی دیگر راه‌های ارتباطی به مشتری)
  3. استارت فروش حداکثری با راه‌اندازی باشگاه مشتریان فروشگاه

جذب مشتری لباس با دایرکت پلاس

در مجموعه دایرکت قدم به قدم همراه شما هستیم تا به قله‌های موفقیت برسید؛ برای اطلاع از جزئیات بیشتر با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *