7 نکته کاربردی برای افزایش فروش با ارسال پیامک

25 آذر, 1402

پیامک‌ها چقدر در معرفی کسب‌وکار شما موفق هستند؟ مگر هنوز کسی هم به پیامک تبلیغاتی توجه می‌کند؟ اصلا چطور با یک پیامک کوتاه می‌توان توجه مشتریان را جلب کرد؟ همه این سوالات و سوالات مشابه را در این مقاله پاسخ میدهیم اما قبل از آن خوب است بدانید که بر اساس آمارها ۹۵ درصد از پیامک‌های تبلیغاتی باز و حداقل یک بار خوانده می‌شوند! جذاب است نه؟! خب پس با ارسال پیامک تا به اینجای کار که موفق شدید نام برند خود را یک بار در ذهن مخاطبان‌تان بگنجانید.

حتما سوال می‌پرسید که حالا چطورمی‌توانید فروش‌تان را با ارسال پیامک بیشتر کنید؟ با دایرکت همراه باشید تا بررسی کنیم که چطور به کمک بازاریابی سرویس پیام کوتاه می‌توان به حداکثر میزان فروش و ارائه خدمت رسید.

چرا افزایش فروش با دستگاه ثبت شماره مشتری؟

به طور کلی پیامک‌ها بستر جذابی برای تبلیغات هستند، باور نمی‌کنید؟ خب حق دارید چون پیامک‌ها به تنهایی راه به جایی نمی‌برند و به ابزارها نیاز دارند.
دستگاه‌های ذخیره شماره مشتری که به بازار کسب و کار روانه شده‌اند می‌توانند دنیایی از قابلیت‌ها و امکانات را در اختیار افراد قرار بدهند؛ قابلیت‌های باورنکردنی که گاهی فقط از یک غول چراغ جادو برمی‌آید!
قابلیت‌های باورنکردنی با دستگاه دایرکت

دستگاه ثبت شماره مشتری یکی از این ابزارهای حرفه‌ای و جذاب برای تبلیغات است که کسب‌وکار شما را به مخاطبین واقعی معرفی و افزایش فرو می‌کند. عملکرد این دستگاه در سه مرحله خلاصه می‌شود و می‌توانید با انجام این سه مرحله توپ را در کنج دروازه بکارید؛ و گل!

  1.   در قدم اول به شماره مشتریان نیاز دارید؛ خب کار ساده‌ای است! پس از هر فروش یا خدمت می‌توانید شماره مشتریان را در دستگاه وارد کنید تا با ارسال پیامک آن‌ها را از جشنواره و تخفیفات ماهانه مطلع کنید.

تعامل با مشتری برای افزایش فروش با پیامکی

2.  قدم دوم تعامل و ارتباط است. خب حالا که شماره را ثبت کردید نباید مشتری را به حال خود رها کنید. برای اینکه همیشه به یاد شما باشند کارت ویزیت دیجیتال فروشگاه خود را برای آن‌ها ارسال کنید. این کارت ویزیت باید حتما شامل راه‌های ارتباطی با شما باشد تا ارتباطش با شما قطع نشود.
ارسال کارت ویزیت دیجیتال به مشتری

3. گام نهایی ساخت باشگاه مشتریان برای تعامل با مشتریان و افزایش فروش است؛ یعنی مشتریان با عضویت در باشگاه می‌توانند از تخفیف‌ها ویژه بهره‌مند شوند و ارتباط همیشگی با شما داشته باشند.
ساخت باشگاه مشتریان برای افزایش فروش با پیامک

دایرکت یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ثبت شماره است که امکانات فوق‌العاده‌ای از جمله: گروه‌بندی مشتریان، درگاه پرداخت، ریفرال مارکتینگ، تبریک تولد، کارت ویزیت دیجیتال، نظرسنجی و … را در اختیار شما قرار می دهد.
خب گفتیم که برای افزایش فروش باید راه‌ها و ترفندهایی را بدانید و آن‌ها را به کمک تجهیزات خاص اجرا کنید؛ اما فقط این‌ها کافی نیستند زیرا برای هموار کردن مسیر موفقیت نیاز دارید تا سنگ و کلوخ را از سر راه بردارید! بنابراین نباید از رعایت نکات طلایی زیر غافل شوید!

1. درک نیاز مخاطب و مدیریت حرفه‌ای آنان

مخاطبین شما چه می‌خواهند؟ پاسخ به این سوال شاه کلید موفقیت‌های‌تان است. شناخت نیاز و خواسته مخاطبین به شما کمک می‌کند تا تبلیغات باب میل آن‌ها داشته باشید و این امر شما را به فکر جذاب‌تر کردن محتوای پیامک‌تان بیندازد. برای تشویق مشتریان قدیمی نیز می‌توانید از این محتوای جذاب برای افزایش انگیزه آن‌ها استفاده کرده و با ارائه تخفیفات مدت‌دار، آنان را تشویق کنید تا مجددا به مجموعه شما سر بزنند.

2. تنوع محتوای پیام در گروه‌های مختلف

لحن محتوایی متنوع داشته باشید! به زبان ساده‌تر سعی کنید برای هر قشر و گروه، آن طور که تمایل دارند تبلیغ کنید. کمی روانشناسی در دیگ تبلیغات بریزید تا بتوانید بر اساس علایق و سلیقه‌های افراد، حس آنان را وسوسه کرده و احتمال پاسخ مثبت از سمتشان را افزایش دهید.
برای این کار باید گروه‌بندی‌های خاصی تشکیل دهید؛ یعنی تشکیل صف‌های کوتاه و بلندی که با توجه به معیار‌های خاصی تقسیم‌بندی می‌شوند. خب حالا که تنور تبلیغات داغ است، پیشنهادات خود را با تخفیفات ویژه بچسبانید. داشتن باشگاه مشتریان و ایجاد گروه‌بندی‌های خاص به شما کمک می‌کند تا در زمان‌های مختلف بتوانید پیامک‌های تبلیغاتی انبوه و یا جداگانه‌ای ارسال کنید.
پیامک‌های تبلیغاتی دسته بندی شده برای افزایش فروش

3. ایجاد SMS جذاب و جالب توجه

عمر کمپین‌های تبلیغاتی را با تعامل فوری و برقراری ارتباط با مشتریان به واسطه بررسی، خرید، بازدید از سایت و … افزایش دهید. در واقع جملات و محتوای جذاب مانند جرعه‌های آب شفابخش برای جشنواره‌های تبلیغاتی هستند. “تخفیف ویژه تا امروز!” یا “فرصت را از دست ندهید!” یا “محصولات محدود!”، از این دسته جملات موثر، بی‌نظیر و ترغیب‌کننده‌اند.
ایجاد SMS جذاب و جالب توجه برای افزایش فروش
تک جمله‌های تشویق‌کننده‌ای که باید سرتیتر تبلیغات باشند تا در نگاه اول توجهات را به خود جلب کنند. ساده‌گویی و لحن صمیمانه و دوستانه را فراموش نکنید، زیرا امروزه محتوای برخی پیامک‌های تبلیغاتی شباهت زیادی به چت دوستان صمیمی دارد. بهتر است برای جذب مشتری در پیامک‌های اول، فقط تبلیغات و معرفی را در متن خود بگنجانید و به هیچ عنوان پای هزینه و پرداخت را وسط نکشید.

خبر خوب این که باشگاه حرفه‌ای دایرکت علاوه بر تمام موارد فوق می‌تواند با در اختیار قرار دادن یک بانک اطلاعاتی از شماره افرادی که نزدیک به موقعیت مکانی فروشگاه شما هستند تنها با ارسال یک پیامک به آن‌ها، مشتریان وفادار و همیشگی را به سمت شما هدایت کند.
باشگاه مشتریان حرفه‌ای دایرکت
دقت کنید که نباید در ابتدای کار به جذب بالا و سرازیر شدن مشتریان امید داشته باشید! به زبان ساده‌تر می‌گوییم که پیش از رسیدن به هدف جشن نگیرید! همیشه باید شکست را به عنوان یک فرصت برای یادگیری و آگاهی بیشتر در نظر داشته باشید و از اشتباهات خود برای اصلاح و تقویت کمپین‌های بعدی استفاده کنید.

4. انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک

وقت طلاست! جمله نوستالژی که در شرایط خاص استفاده‌های زیادی دارد و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیست! در واقع ارسال پیامک‌های بازاریابی در بازه زمانی خاص گامی موثر برای دریافت نتیجه بهتر است. اما فراموش نکنید که تعداد پیامک‌های ارسالی نباید بیش از حد و آزاردهنده باشد چرا که حس بد تحمیل و اجبار را به همراه دارند. مانند زیبایی رنگین کمان که در یک زمان خاص و با توجه به شرایط ویژه به وجود می‌آید! پس برای جلب توجه مشتریان پیامک‌های رنگین کمانی ارسال کنید تا بیننده بیشتری داشته باشد.

5. حفظ حریم خصوصی مخاطبان

برای جلب اعتماد و توجه باید حریم خصوصی افراد را رعایت کنید زیرا توجه اجباری، بی‌میلی و در نهایت انتخاب با اکراه را به همراه دارد. به مخاطبین خود حق انتخاب بدهید و در زمان ارسال پیامک، گزینه‌های مختلفی مانند انتخاب و انصراف یا لغو را درج کنید. ضمنا پس از خرید و دریافت خدمات مدنظر مخاطب، می‌توانید با ارسال SMS، بازخورد او را در این مورد جویا شوید و اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمت، به موقع و به درستی تحویل داده شده است یا خیر؟!
حفظ حریم خصوصی مخاطبان در ارسال پیامک

6. بهینه‌سازی استراتژی‌های فروش

تصورات رویایی برای مشتریان خود نسازید! بیان واقعیت‌ها به شما کمک می‌کند تا وجهه صادق و مثبتی در میان افراد داشته باشید؛ در نتیجه بهتر است که پیامک‌های تبلیغاتی‌تان حاوی هر آنچه که در اختیار دارید باشد. برای این کار باید به طور منظم داده‌های کمپین فعلی خود را بررسی و مقایسه کنید تا بتوانید مثمرثمرتین روش‌های فروش‌های پیش‌رو را بشناسید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از اطلاعات به دست آمده، به اصلاح کمپین و تقویت بازاریابی پیامکی و در نتیجه افزایش فروش خود در آینده کمک کنید.
بهینه‌سازی استراتژی‌ جشنواره‌های فروش

7. ادغام تبلیغات پیامکی با دیگر کانال‌ها و پلتفرم‌ها

“فرد عاقل تمام تخم مرغ‌هایش را در یک سبد نمی‌چیند!” این یکی از ضرب المثل‌های کاربردی حتی در دنیای تجارت است. در علم بازاریابی و تبلیغات نیز از این ضرب المثل استفاده شده؛ به این معنا که صاحب کسب‌وکار تمام تبلیغات خود را با یک روش انجام نمی‌دهد.
ادغام تبلیغات پیامکی با دیگر کانال‌ها و پلتفرم‌ها
با این حساب، همسو کردن دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند: کانال، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و… سبب می‌شود تا راه‌های مختلف را برای رسیدن به قله‌های موفقیت امتحان کنید. برای اطمینان می‌توانید نتایج حاصل در دیگر کسب‌وکارهایی که از طریق این ترفند از بازاریابی پیامکی به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند را بررسی کنید. گفتنی است که تیم دایرکت در این راستا با استفاده از کارت ویزیت دیجیتال (پیامک خوشامدگویی، آدرس سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی) از مشتریان‌تان استقبال می‌کند.

جمع‌بندی

بازاریابی پیامکی یک استراتژی فوق العاده برای رسیدن به هدف‌های بزرگ است، البته همانطور که گفتیم برای شروع باید گام‌های کوچک و آهسته بردارید. انتظار موفقیت در ابتدای تبلیغات پیامکی مثل دویدن در زمین‌های پر از چاله چوله است که هر لحظه امکان سقوط شما در آن وجود دارد.
به عنوان جمله پایانی، تبلیغات پیامکی گروهی، دانه‌های زنجیرواری‌اند که با استفاده از آن می‌توانید در ابتدا مشتریان وفادار و سپس افراد جدید‌تر را با کسب‌وکار و فروشگاه خود آشنا سازید؛ پس با اجرا و راه‌اندازی کمپین‌های فصلی و تشویق به خرید آنی، فروش خود را افزایش دهید و نتیجه بهتری بگیرید. ضمنا فراموش نکنید که کارشناسان حرفه‌ای باشگاه مشتریان دایرکت آماده هستند تا شما عزیزان را در این مورد راهنمایی و یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *