فروش اینترنتی چیست | نردبانی به سوی گسترش کسب و کار

4 مهر, 1402

امروزه در ایران، دنیای تجارت دستخوش دگرگونی عمیقی شده است. در حال حاضر فروش اینترنتی به عنوان یکی قدرتمندترین کانال‌های ارتباطی و فروش به مخاطبین شناخته می‌شود. هجوم مردم به خرید اینترنتی پس از کرونا باعث شد تا کسب‌وکارها بیش از پیش به فروش اینترنتی رو بیاورند؛ بنابراین، در این بلاگ به دنبال آنیم تا ببینیم فروش اینترنتی چیست و در ادامه استراتژی‌ها، تکنیک‌های کاربردی و تمام نکات مهم حول فروش اینترنتی را به شما آموزش دهیم. در ادامه این مطلب از وبسایت دایرکت همراه ما باشید تا شما و کسب‌وکارتان را برای بالا رفتن از این نردبان موفقیت آماده کنیم.

فروش اینترنتی چیست؟

فروش اینترنتی که به عنوان تجارت الکترونیک نیز شناخته می‌شود، به خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت گفته می‌شود. این مدل کسب‌وکار در سال‌های اخیر به دلیل ساده و راحت بودن، هم برای کسب‌وکارها و هم برای مصرف‌کنندگان، محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. فروش اینترنتی می‌تواند انواع مختلفی از تراکنش‌ها را شامل شود، ازجمله تعاملات بین کسب‌وکار با مصرف‌کننده (B2C) و تجارت با کسب‌وکار (B2B). حال که دانستیم فروش اینترنتی چیست به سراغ مثال‌های زیر بریم. این مثال‌ها همگی نمونه‌هایی از انواع مدل‌های فروش اینترنتی هستند.

1- خرده فروشی اینترنتی

این‌ها مشاغلی هستند که طیف وسیعی از محصولات را از طریق اینترنت به مصرف کنندگان به صورت تکی می‌فروشند. به عنوان مثال می‌توان به آمازون، والمارت و ای‌بی در سطح جهان و دیجی‌کالا در ایران اشاره کرد.

2- فروش محصول یا خدمت به صورت اشتراک

شرکت‌هایی مانند مجلات مختلف یا فروش هاست وب‌سایت، فروش مبتنی بر اشتراک را ارائه می‌کنند که در آن مشتریان محصول یا خدمت را آن را به طور منظم و اغلب به صورت ماهانه یا چندماهه دریافت می‌کنند.

3- فروش محصولات دیجیتالی

بازارهای آنلاین مانند اپ استور اپل، گوگل پلی استور و فروشگاه کیندل آمازون به کاربران امکان خرید و دانلود کالاهای دیجیتالی مانند اپلیکیشن‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی و فیلم را می‌دهند.

4- رزرو اینترنتی سفر

وب‌سایت‌هایی مانند Expedia، Booking.com و Airbnb رزرو پرواز، هتل، اجاره تعطیلات و سایر خدمات مرتبط با سفر را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

5- فروش اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی

فروشگاه‌های مختلف، از طریق ارتباط مجازی توسط شبکه‌های اجتماعی خود مثل اینستاگرام، به مخاطبین‌شان محصول می‌فروشند. مخصوصا این مدل از فروش اینترنتی در ایران در سال‌های گذشته رواج زیادی داشته است.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پربازده و باارزش باشد. چه در حال حاضر یک فروشگاه داشته باشید و چه هیچ کسب‌وکاری نداشته باشید، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر فروش اینترنتی خود را شروع کنید.

۱- تعیین ایده فروشگاه اینترنتی

اولین قدم مهم در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، تعریف ایده کسب‌و‌کار شما است. البته اگر در حال حاضر مالک یک فروشگاه هستید و می‌خواهید بخش آنلاین آن را راه‌اندازی کنید، این بخش شامل حال شما نمی‌شود. این مرحله اساسی جهت و سوی کلی تجارت الکترونیکی شما را تعیین می‌کند. با در نظر گرفتن دقیق محصولات یا خدماتی که می‌خواهید به بازار دیجیتال ارائه دهید، شروع کنید؛ سپس مخاطبان هدف را شناسایی کنید، زیرا این به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را به طور موثر تنظیم کنید.

۲- ثبت کسب و کار

دومین مرحله اساسی برای شروع فروش اینترنتی، ثبت کسب‌و‌کار شما در فضای اینترنت است. با انتخاب یک نام تجاری مناسب شروع کنید که با هویت برند و محصول شما مطابقت داشته باشد و از منحصر‌به‌فرد بودن و در دسترس بودن آن برای استفاده اطمینان حاصل کنید. سپس با توجه به این که قصد دارید فروش اینترنتی را در چه کانال‌هایی شروع کنید، باید اقدام به ثبت پایگاه‌های اینترنتی کنید. به طور مثال در بهترین حالت می‌توانید وب‌سایت، اکانت اینستاگرام، تلگرام، یوتوب و توییتر خود را بسازید.

۳- طراحی کاربردی و موثر

سومین مرحله حیاتی در راه رسیدن به فروش اینترنتی، طراحی موثر و کاربردی پلتفرم مد نظر آن است. اگر وب‌سایت یا شبکه‌های دیگری را راه‌اندازی کردید که قابلیت دیزاین و طراحی بصری دارند، باید یک قالب زیبا و کاربردی طراحی کنید. اگر در شروع کار نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت طراحی بپردازید می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید.

با انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر چیدمان مناسب، طرح را شخصی‌سازی کنید تا یک محیط خرید آنلاین منسجم و از نظر بصری جذاب ایجاد کنید؛ علاوه بر این، اگر وب‌سایت دارید، برای اطمینان از تجربه کاربری یکپارچه در دستگاه‌های مختلف، ریسپانسیو وب‌سایت را در اولویت قرار دهید. رسپانسیو یعنی قالب شما در دستگاه‌های مختلف (موبایل، لپتاپ، تبلت) درست نمایش داده شود.

۴- محصولات خود را وارد کنید و روش پرداخت را مشخص کنید.

فروش آنلاین محصولات کار بسیار راحتی است. فقط باید تمامی محصولات خود را (با عکس‌هایی مناسب و با کیفیت) در وب‌سایت بارگذاری کنید. اگر از اینستاگرام یا شبکه‌های دیگر استفاده می‌کنید در این مرحله باید یک تقویم محتوایی برای انتشار محصولات در صفحه رسمی کسب‌وکار خود آماده کنید. پس از این کار یک روش پرداخت مشخص کنید. برای سوشال مدیا باید سازوکار خرید را در استوری‌ها یا یک پست به مخاطبین خود بگویید و برای وب‌سایت نیز باید به سراغ نصب درگاه پرداخت بروید.

۵- برنامه ریزی برای پشتیبانی

حتی از اولین فروش اینترنتی خود باید دارای پشتیبانی آنلاین باشید؛ چه یک ادمین اینستاگرام، چه یک مدیر وب‌سایت و چه یک تیم پشتیبانی تلفنی. در هر صورت باید از اولین لحظه آماده پاسخ‌گویی کامنت‌های مخاطبین، پاسخ به سوالات آن‌ها و رفع مشکلات‌شان در مسیر خرید باشید.

۶- بهینه سازی فروش

در وب‌سایت با ابزارهایی مثل آنالیتیکس و در سوشال مدیا از طریق گزارش‌هایی که همان پلتفرم‌ها در اختیارتان می‌گذارند، باید دائما عملکرد فروشگاه خود را بررسی کنید. با این کار می‌توانید نقاط ضعف را شناسایی کنید و عملکرد خود را روزبه‌روز بهینه‌تر کنید.

آسان ترین راه فروش اینترنتی

اگر صاحب یک فروشگاه هستید، راه ساده‌تری از راه‌اندازی سایت یا شبکه اجتماعی برای فروش اینترنتی وجود دارد. در واقع شما می‌توانید با کمترین هزینه یک باشگاه مشتریان راه اندازی کنید و با اجرای تبلیغات هدفمند، فروش اینترنتی خود را افزایش دهید؛ این راه چیزی نیست جز استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل برای دریافت اطلاعات مشتریان.

با این دستگاه می‌توانید شماره و اطلاعات مشتریان خود را ثبت کنید و برای آن‌ها تبلیغاتی متناسب با محصولی که خریده‌اند و به آن علاقه‌ دارند از طریق پیامک ارسال کنید. هزینه ارسال پیامک همانطور که می‌دانید بسیار کمتر از هزینه‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات وب‌سایت است. در این روش فقط کافی ا‌ست شبکه اجتماعی خود را بسازید، محصولات را در آن قرار دهید و لینک آن‌ها را برای مشتریان از طریق پیامک ارسال کنید.

بهترین تکنیک های فروش اینترنتی

تسهیل در خرید و فروش اینترنتی نیازمند بلد بودن تکنیک‌های خاصی شامل استراتژی ها و شیوه‌های مختلف برای فروش مؤثر محصولات یا خدمات آنلاین است. چه در حال راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک باشید و چه محصولاتی را از طریق وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانید، این تکنیک‌ها می‌توانند به شما در افزایش فروش اینترنتی خود کمک کنند.

شناسایی مخاطب هدف

برای اجرای موثر تکنیک‌های فروش اینترنتی، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را بشناسید؛ برای انجام این کار با مشخص کردن شخصیت‌های ایده‌آل مشتری خود (پرسونا)، بررسی جمعیت‌شناسی، علایق، نیازها و رفتار آنلاین آن‌ها شروع کنید. در این راه می‌توانید از ابزارهای تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس برای وب‌سایت و گزارش‌های منحصربه‌فرد شبکه‌های اجتماعی (آمار آن‌ها) استفاده کنید.

سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید

اجرای روش‌های موثر بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجو (SEO) برای موفقیت بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای افزایش دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو شروع کنید. برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط، تحقیقات کاملی انجام دهید و آن‌ها را به صورت استراتژیک در محتوای خود به‌کار ببرید. تولید محتوای ارزشمند، اصلی و جذاب که با هدف کاربر همسو باشد، نه تنها رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث جذب ترافیک ارگانیک به سایت شما می‌شود. سئو نقش مهمی در هدایت ترافیک هدفمند و با کیفیت بالا به وب سایت شما ایفا می‌کند.

از بازاریابی محتوایی استفاده کنید

بازاریابی محتوا یک استراتژی اساسی در فروش اینترنتی است. با راه‌اندازی یک وبلاگ، تولید ویدیوهای جذاب و تولید محتوای ارزشمندی که به محصولات یا فروشگاه شما مربوط می‌شود، شروع کنید. این محتوا به عنوان یک ابزار قدرتمند برای آموزش، اطلاع رسانی و جذب مخاطبان هدف شما عمل می‌کند. محتوا را به صورت استراتژیک در وب‌سایت خود و در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا اقتدار و اعتبار در جایگاه‌تان ایجاد کنید و در عین حال مشتریان بالقوه را به خود جذب کنید. با ارائه مداوم اطلاعات ارزشمند، نه تنها حس اعتماد را در بین مخاطبان تقویت می‌کنید، بلکه خود را به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی می‌کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جایگاه مهمی در فروش اینترنتی دارد. با انتخاب مناسب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که با اولویت‌ها و مخاطبان هدف شما هماهنگی دارند، کار خود را آغاز کنید. برای اطمینان از ارسال منظم و مداوم و حفظ تعامل و ارتباط، یک تقویم محتوایی برنامه‌ریزی شده داشته باشید. برای گسترش فعالیت خود، از تبلیغات اینفلوئنسری استفاده کنید؛ چراکه می تواند به شما کمک کند به مخاطبان گسترده‌تر و هدفمندتری دست پیدا کنید. با استفاده موثر از رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید حضور فروش آنلاین محصولات را به راحتی انجام دهید.

ایمیل مارکتینگ را شروع کنید

بازاریابی ایمیلی یک تاکتیک قدرتمند فروش اینترنتی است. با ایجاد یک لیست ایمیل شروع کنید و مشترکین خود را با مشوق‌هایی مانند تخفیف تحت تاثیر قرار دهید. سپس، کمپین‌های ایمیل شخصی‌سازی‌شده و مرتبط را ارسال کنید که شامل به‌روزرسانی‌های محصول، تبلیغات و خبرنامه‌های آموزنده برای جذب مخاطبان شما است. از ابزارهای اتوماسیون برای ساده‌سازی فرآیند، کارآمدتر کردن آن و تقسیم‌بندی فهرست ایمیل‌های خود برای هدف قرار دادن بهتر مخاطبان استفاده کنید. با استفاده از قدرت بازاریابی ایمیلی، می‌توانید ارتباط مستقیمی با مشترکین خود برقرار کنید، فروش اینترنتی را افزایش دهید و کسب‌وکار خود را دگرگون کنید.

از تبلیغات کلیکی استفاده کنید

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی دیگر از تکنیک‌های قابل استفاده برای فروش اینترنتی است. با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند تبلیغات گوگل یا یکتانت برای هدف قرار دادن دقیق مخاطبان خاص خود اقدام کنید. بودجه‌ای تنظیم کنید که با اهداف بازاریابی شما هماهنگ باشد و یک کپی‌رایتینگ تبلیغاتی قانع کننده بسازید کنید که مخطبان شما را جادو کند. فراموش نکنید که باید به طور مداوم بر عملکرد کمپین‌های PPC خود نظارت کنید. معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل را ردیابی کنید.

از تکنیک های ترغیب کننده استفاده کنید

پیشنهادات وسوسه انگیزی مانند تخفیف، ارسال رایگان یا فروش ویژه با مهلت محدود را برای جذب مشتریان و تشویق آن‌ها به خرید استفاده کنید. این روش‌ها تاثیر خوبی بر روی افراد می‌گذارند و آن‌ها را مجبور می‌کنند واکنش نشان دهند.

علاوه‌بر‌این، یک راه ترغیب دیگر نیز برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد و آن ترغیب مشتریان فعلی با پاداش است. اجرای یک برنامه «پاداش به ازای معرفی» را در نظر بگیرید تا مشتریان فعلی را تشویق کند، دوستان و خانواده خود را معرفی کنند؛ حتما به آن‌ها به پاس وفاداری و حمایتشان پاداش دهید. این تاکتیک نه تنها مشتری جدید را جذب می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس وفاداری در بین مشتریان فعلی شما می‌شوند. برای این کار فقط کافی‌ است به افراد یک کد معرف اختصاص دهید و از آن‌ها بخواهید این کد را به دیگرانی که معرفی می‌کنند بدهند.

تکنیک های روانشناسانه فروش اینترنتی

فروش اینترنتی موفق به ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی موثر، وبسایت‌، صفحه کاربر پسند سوشال مدیا و تکنیک‌های روانشناسی متقاعدکننده نیاز دارد. در مسیر آموزش فروش آنلاین تا اینجا به شما مورد اول را یاد دادیم و در ادامه به تکنیک‌های روانشناسانه می‌پردازیم. این تکنیک‌ها برای اثرگذاری بیشتر تبلیغات و فروش اینترنتی شما کمک می‌کند و نوعی مکمل برای آن ابزارها شمرده می‌شوند.

تایید اجتماعی

استفاده از تایید اجتماعی یک تکنیک روانشناسانه قدرتمند فروش اینترنتی به کمک ایجاد اعتماد و اعتبار است. برای این کار کافی است نظرات مشتریان را به ‌طور برجسته در وب‌سایت و صفحات محصول خود بگنجانید، زیرا مردم معمولا هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به نظرات دیگران اعتماد می‌کنند. علاوه‌بر وب‌سایت، این تکنیک در سوشال مدیا نیز جواب می‌دهد، در واقع این یکی از اولین تکنیک‌هایی است که در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام نیز به آن پرداخته می‌شود. برای استفاده در اینستاگرام کافی است رضایت مشتریان خود را در قالب ویدیو یا اسکرین‌شات از چت منتشر کنید تا تاثیر شگرف آن را بر افزایش فروش اینترنتی خود ببینید.

علاوه‌براین، تعداد مشتریانی را که قبلا محصولی را خریداری کرده‌اند یا برای خدماتی ثبت‌نام کرده‌اند، مانند «۱۰۰۰ مشتری راضی» یا «جشن ۱۰k شدن اینستاگرام» را به نمایش بگذارید تا بر محبوبیت و قابل اعتماد بودن خودتان تأکید کنید. اثبات اجتماعی نه تنها خیال مشتری از کیفیت محصول شما را تأیید می‌کند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا در انتخاب های خود اطمینان بیشتری داشته باشند. اگر از موفق‌ترین بازاریابان دیجیتال بپرسید که مهم‌ترین تکنیک فروش اینترنتی چیست قطعا به شما از اهمیت تایید اجتماعی می‌گویند.

ارائه اطلاعات مفید

فروش آنلاین محصولات با این تکنیک اصلا کار سختی نیست. در این روش شما در ازای دریافت آدرس ایمیل یا اطلاعات تماس کاربران، منابع رایگان ارزشمندی مانند کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها یا محتوای ارزشمند دیگری را ارائه می‌دهید. با این کار به مرور زمان مشتری شما را به عنوان یک مرجع حرفه‌ای و معتبر در حوزه کاری خودتان می‌شناسد. در چنین شرایطی وقتی شما محصولی را برای فروش عرضه می‌کنید، آن‌ها در صورت نیاز، بدون هیچ تردیدی آن را می‌خرند. دقت کنید که صفر تا صد فروش آنلاین به اعتماد مشتری بستگی دارد. اگر در این امر مهم موفق شوید، چالش‌های دیگر قابل حل هستند.

از تکنیک لنگر ذهنی استفاده کنید

لنگر ذهنی یک تکنیک فروش اینترنتی روانشناختی است که در آن شما به صورت استراتژیک یک محصول با قیمت بالاتر (مانند یک کالای ۳ میلیون تومانی) را در کنار محصول مورد نظر خود (به عنوان مثال یک کالای ۱ میلیون و پانصد هزار تومانی) ارائه می‌دهید تا بر ادراک مشتری از ارزش آن تأثیر بگذارید. با کنار هم قرار دادن دو گزینه به نظر هم ارزش با قیمت‌های متفاوت، یک لنگر در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنید که باعث می‌شود محصول مورد نظر مقرون‌به‌صرفه‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

وقتی مشتری در ذهن خود ویژگی‌های هر دو را مقایسه می‌کند، می‌بیند که این دو محصول شباهت بسیار زیادی دارند و فقط در یک مورد با هم متفاوت هستند. او در این شرایط به این نتیجه می‌رسد که ارزش خرید محصول ارزان‌تر بسیار بیشتر از دیگری است و آن را می‌خرد؛ به‌این‌ترتیب فروش اینترنتی شما متحول می‌شود.

درگیر کردن احساسات با جذابیت‌های عاطفی

جذابیت عاطفی در فروش اینترنتی شامل استفاده از داستان سرایی احساسی و ارسال پیام در توضیحات محصول و تبلیغات آن است. با این کار پیشنهاد شما با احساسات خاصی مانند شادی، آرامش یا موفقیت در ذهن مشتری پیوند می‌خورد. با ساخت روایت‌هایی که با احساسات و خواسته‌های مخاطب هدف شما همسو است، می‌توانید ارتباطی قوی‌تر و عمیق‌تر بین محصول خود و مشتری ایجاد کنید. منظور از چنین داستان‌هایی، قصه تعریف کردن نیست، بلکه باید یک نیاز را شناسایی کنید و در خلال یک داستان بگویید که چگونه این محصول آن نیاز را برطرف می‌کند.

نمایش راحتی

اگر بگویید مهم‌ترین تکنیک فروش اینترنتی چیست؟ احتمالا پاسخ ما همین تکنیک باشد. در این تکنیک باید تمام نقاط تماس مشتری با محصول خود را شناسایی کنید و در هر نقطه بگویید که چه کار راحتی در پیش دارد. به طور مثال بر این نکته تمرکز کنید که مشتریان چگونه می‌توانند بدون زحمت از محصول یا خدمات شما استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که تمام عوامل راحتی مانند حمل و نقل سریع، پشتیبانی شبانه روزی، یا فرآیند پرداخت ساده و بدون دردسر را پوشش می‌دهید. با این کارها، در ذهن مشتری اینطور تصویرسازی می‌کنید که نه تنها نیازش بر طرف می‌شود، بلکه برای برطرف شدنش نیازی نیست سختی بکشد و خیلی راحت مسیر دریافت کالا طی می‌شود. به این ترتیب فروش اینترنتی شما نیز راحت می‌شود و برای جذب مخاطب راه سختی در پیش نخواهید داشت.

ضرر گریزی

ضرر گریزی یک اصل روانشناختی در فروش اینترنتی است که شامل چارچوب بندی پیشنهادات شما با تأکید بر اینکه مشتریان در صورت عدم اقدام ممکن است چه چیزی را از دست بدهند، پیوند می‌خورد. برای مثال، ممکن است از عباراتی مانند «این فرصت ویژه برای موفقیت را از دست ندهید» استفاده کنید. با برجسته کردن ضررهایی که در کمین نشته‌اند، شما در واقع از عدم تمایل ذاتی مشتریان برای «از دست دادن» استفاده می‌کنید. با این کار به آن‌ها انگیزه می‌دهید تا برای تضمین منافع خود، سریع عمل کنند و در نتیجه احتمال خرید آنلاین یا اقدام مورد نظر را افزایش پیدا می‌کند. این تکنیک یکی از بهترین روش های افزایش فروش اینترنتی است که نباید از آن غافل شوید. اگر بپرسید مرموزترین تکنیک‌های فروش اینترنتی چیست قطعا استفاده از ضرر گریزی یکی از گزینه‌هاست.

ارسال سینگال اعتماد

سیگنال‌های اعتماد در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شدیدا موثر است. این کار برای برای ایجاد اعتبار و اطمینان دادن به مشتریان در مورد امنیت و قابلیت اطمینان وب‌سایت و تجارت شما ضروری هستند. برای استفاده موثر از سیگنال‌های اعتماد، باید مجوزها و نمادهای پرداخت امن، ای‌نماد و سایر مجوزها را پیش چشمان مخاطب برجسته کنید تا حتما آن‌ها را ببینند. همچینی در وبلاگ یا سوشال مدیای خود به مخاطب تضمین دهید که در صورت ساخت اکانت در وب‌سایت شما، اطلاعات او حفظ می‌شود و هیچ خطر امنیتی او را تهدید نمی‌کند.

ساده سازی

از هر متخصصی که بپرسید اساس فروش اینترنتی چیست می‌گوید ساده‌سازی. برای این کار باید به ساده‌سازی فرآیند تصمیم‌گیری برای مشتریان بپردازید. در محتواهای خود از بولت پوینت استفاده کنید و ویژگی‌های محصول را در مختصرترین حالت ممکن به شکل مفیدی به مشتری نشان دهید. از توضیحات پیچیده و کارشناسی در مورد محصول پرهیز کنید. در نوشتن توضیحات خود برای محصول باید تصور کنید که مشتری شما از شما پرسیده است: چطور می‌توانی در خلاصه‌ترین و واضح‌ترین حالت ممکن برایم ویژگی‌های محصول را توضیح دهی؟

پیگری و فروش مجدد

تکنیک معروف پیگیری و فروش مجدد در فروش اینترنتی شامل استفاده از روش‌های بهم متصل پیگیری برای ترغیب به خرید توسط ابزارهای مختلف است. در این کار شما باید ایمیل و کمپین‌های هدفمند برای جذب مجدد مشتریان راه‌اندازی کنید. مشتریانی که قبلا از شما خرید داشته‌اند و می‌دانید به چه محصولاتی علاقه‌مند هستند. در این تکنیک فقط کافی‌ست چیزی که به آن علاقه دارند را با تخفیف و پیشنهادات وسوسه کننده پیوند بزنید و برای آن‌ها ارسال کنید. این تکنیک در بستر فروش اینترنتی با اصطلاحی مانند ریمارکتینگ نیز شناخته می‌شود که ابزارهای خاص خود را دارد.

بهترین کالا برای فروش اینترنتی

بسیاری از افراد قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود، مدام درگیر این هستند که چه محصولی را باید بفروشند. در این راه ممکن است بارها تصمیم خود را عوض کنند و در آخر نیز آنقدر ازین شاخه به آن شاخه بپرند که کلا از فروش اینترنتی پشیمان شوند و عطایش را به لقایش ببخشند. چنین مشکلی وقتی به وجود می‌آید که افراد به جای استفاده از ابزار، تنها به ذهن خود اعتماد می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است.

در واقع برای پیدا کردن بهترین کالا برای فروش اینترنتی باید از ذهن و ابزار به صورت مکمل کمک بگیرید. در واقع باید ابتدا تمام ایده‌ها و علاقه‌ها و تشخیص‌های خود را بنویسید سپس به کمک ابزارهای کیورد ریسرچ و گوگل ترند و دیگر ابزارها به بررسی گسترده بپردازید. با این کار می‌توانید بفهمید که مردم در زمینه ایده‌های شما به دنبال چه چیزی هستند و همچنین بفهمید تقاضای کدام ایده‌تان بیشتر از بقیه است. با این کار بدون شک موفق می‌شوید.

حرف آخر

در این مقاله ابتدا باهم دیدیم که فروش اینترنتی چیست و سپس به آموزش آن پرداختیم. با هم دیدیم که دستیابی به موفقیت در فروش اینترنتی امروزه برای هر شخص یا کسب‌وکاری لازم است تا حیات خود را ادامه دهند و به سود زیاد دست پیدا کنند. فروش اینترنتی مانند نردبانی به سوی قله‌های موفقیت و گسترش کسب‌وکار است که تکنیک‌های زیادی دارد. از تبلیغات ‌ ppc گرفته تا استراتژی‌هایی مانند بازاریابی محتوایی و نقش آن‌ها در فروش اینترنتی موفق. در ادامه نیز مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تکنیک‌های روانشناختی فروش اینترنتی را بررسی کردیم که به ما اجازه می‌دهد آن‌ها را با ابزار و استراتژی‌های دیگرمان ترکیب کنیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *