کارت ویزیت الکترونیکی یا کارت ویزیت مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

9 مهر, 1402

امروزه کاربرد کارت های ویزیت سنتی بسیار کم شده است. این نوع کارت ویزیت‌ها در عصری که همه امور افراد توسط گوشی موبایل‌شان انجام می‌شود، دیگر کاربرد چندانی ندارند؛ از همین رو کارت ویزیت الکترونیکی کم کم جای آن را گرفته و بین مردم رواج یافته است. این کارت، در واقع یک کارت ویزیت پیامکی است که بدون زحمت چاپ و هیچ‌گونه دردسری آماده می‌شود و همین امر باعث محبوبیت روز افزونش شده است. کارت ویزیت مجازی دنیای تبادل اطلاعات را برای فروشگاه‌ها و دیگر کسب‌وکارها متحول کرده و دسترسی مخاطبین به اطلاعات ضروری آن‌ها را آسان نموده است. در ادامه این مطلب از وبسایت دایرکت قصد داریم این نوع از کارت ویزیت را بیشتر بررسی کنیم و تمام کاربردهای آن را بشناسیم، پس همراه ما باشید.

کارت ویزیت کاغذی

برای چندین دهه متوالی، کارت ویزیت کاغذی یکی از اصلی‌ترین اجزاء در اقدامات بازاریابی حرفه‌ای بوده است. این کارت صرفا یک تکه کاغذ کوچک حاوی نام فرد، عنوان شغلی، نام شرکت، اطلاعات تماس و گاهی اوقات لوگو یا شعار است. در عصر امروز که نگرانی‌های محیط زیستی دو چندان شده است، کسب‌وکارها دیگر کمتر به سراغ این نوع کارت‌ها می‌روند. از طرفی به دلیل مشکلاتی همچون پروسه طولانی چاپ، هزینه‌های طراحی و مواردی مانند عدم استقبال افراد و گم شدن کارت توسط آن‌ها، این نوع کارت‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب ویزیت کاغذی

شاید بهترین مزیت کارت ویزیت کاغذی، امکان طراحی بصری و زیبایی ظاهری آن باشد. این کارت‌ها را می‌توانید با هر طرح دلخواهی که خواستید به چاپخانه بفرستید و تعداد مورد نظر خود را دریافت کنید. با این حال باید در نظر داشته باشید که اگر به هر نحوی از دیزاین آن خسته یا پشیمان شدید، یا حتی اطلاعات روی کارت‌تان تغییر کرد (اطلاعاتی مانند آدرس مغازه، تلفن) دیگر کار از کار گذشته است و هزینه چاپ روی دست‌تان می‌ماند. با این حال برای این که دید بهتری به کارت ویزیت کاغذی پیدا کنید، در ادامه معایب و مزایای آن را زیر ذره‌بین برده‌ایم. با بررسی آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که برای کسب‌وکار خود به فکر یک کارت ویزیت دیجیتالی باشید یا از کارت ویزیت سنتی استفاده کنید.

مزایا

● قابل طراحی: این کارت‌ها را می‌توانید با رنگ‌ها و طرح‌های دلخواه خود دیزاین و چاپ کنید.

● عدم نیاز به اینترنت: استفاده از این کارت‌ها برای مشتریانی که گوشی موبایل هوشمند ندارند، ممکن است راحت‌تر باشد.

● مبادله شخصی راحت: در بسیاری از فرهنگ‌های تجاری، ارائه کارت ویزیت کاغذی یک فرهنگ جا افتاده است.

معایب

● امکان گم شدن: اگر افراد این کارت را گم کنند، به احتمال زیاد شما را از یاد می‌برند.

● اطلاعات محدود: کارت ویزیت ابعاد مشخصی دارد و فقط می‌توان اطلاعات محدودی را روی آن یادداشت کرد.

● مخرب برای محیط زیست: قطع درختان و عدم تجزیه‌پذیری بسیاری از کارت ویزیت‌های سنتی باعث کاهش محبوبیت آن‌ها شده است.

● هزینه تولید بالا: برای تولید کارت ویزیت باید هزینه‌های زیادی از قبیل: هزینه طراحی، چاپ و متریال چاپ را بپردازید؛ این هزینه‌ها برای هر بار چاپ باید پرداخت شود.

● عدم امکان تغییر اطلاعات: اگر اطلاعات فروشگاه شما تغییر کند، اعمال این تغییر روی کارت ویزیت غیرممکن است.

● جایگزین‌های دیجیتال: کارت ویزیت الکترونیکی محبوبیت بیشتری بین مردم دارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند هر نوع اطلاعاتی را به صورت دیجیتالی دریافت و ذخیره کنند.

کارت ویزیت الکترونیکی چیست؟

این روزها با رواج بازاریابی پیامکی نام کارت ویزیت الکترونیکی بیشتر از پیش به گوشمان می‌خورد. کارت ویزیت الکترونیکی که به عنوان کارت ویزیت مجازی نیز شناخته می‌شود، نسخه دیجیتالی کارت ویزیت چاپی و سنتی است. در این کارت، به جای اینکه اطلاعات فروشگاه شما روی یک تکه کاغذ فیزیکی ثبت شود، در یک نسخه دیجیتالی ثبت می‌شود. این کارت می‌تواند یک کارت ویزیت پیامکی باشد یا حتی یک کارت ویزیت NFC. اشتراک گذاری این کارت‌ها با ابزار دیجیتال (ارسال اس‌ام‌اس) یا استفاده از روش NFC ممکن است.

کارت ویزیت ان اف سی

کارت ویزیت NFC نوعی کارت ویزیت الکترونیکی است که از فناوری ارتباط NFC برای تبادل اطلاعات بین دو دستگاه دارای NFC استفاده می‌کند. NFC یک فناوری ارتباط بی‌سیم کوتاه برد است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا با نزدیک کردن آنها به یکدیگر، معمولاً در عرض چند سانتی‌متر، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

کارت ویزیت پیامکی

این مدل، محبوب‌ترین نوع کارت ویزیت الکترونیکی است؛ چراکه مانند مدل NFC دارای محدودیت فاصله و اجبار برای نزدیک بودن دستگاه‌ها نیست. در واقع برای استفاده از کارت ویزیت پیامکی فقط کافی است اطلاعات خود (نام فروشگاه، آدرس، لینک سوشال مدیا، وبسایت یا هر اطلاعات دیگری) را در قالب یک پیام متنی ذخیره کرده و برای افرادی که با فروشگاه شما ارتباط برقرار می‌کنند ارسال کنید.

یکی از بهترین راه‌های ارسال اتوماتیک این پیام، استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل است. شما می‌توانید این دستگاه را در فروشگاه خود قرار دهید و از مشتری بخواهید تا شماره تماس خود را در آن وارد کند. بلافاصله پس از این کار، کارت ویزیت الکترونیکی شما برایش ارسال می‌شود.

کاربردهای کارت ویزیت الکترونیکی

کارت ویزیت الکترونیکی عصای دست بازاریابی شما است. برخی از کاربردهای رایج کارت ویزیت الکترونیکی را در زیر ببینید تا با این ابزار حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید. این کاربردها به شما اجازه می‌دهند تا بر اساس نیازهای کسب‌وکار خود، ایده‌های بازاریابی معرکه‌ای را بدست آورید.

ارائه سریع و شیک به مشتریان فروشگاه

وقتی یک مشتری از فروشگاه شما خرید می‌کند، می‌توانید با ثبت شماره موبایل او در دستگاه ذخیره شماره تماس، کارت ویزیت الکترونیکی خود را به صورت خودکار و از طریق پیامک برای او ارسال کنید و تمام راه‌های ارتباطی خود را به او بدهید.

استفاده در رویدادها و کنفرانس ها

کارت ویزیت الکترونیکی به‌ویژه در رویدادها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری که در آن متخصصان با یکدیگر ملاقات می‌کنند و باید اطلاعات تماس را به سرعت و به شکل کارآمدی مبادله کنند، کاربرد دارد. برای این منظور می‌توانید هم از کارت ویزیت ان‌اف‌سی استفاده کنید و هم از کارت ویزیت پیامکی.

پیگیری و تعامل با مشتریان

پس از جلسات اولیه پرزنت محصول، بازاریابان شما می‌توانند کارت ویزیت الکترونی را در اختیار مشتری قرار دهند تا او بتواند برای تصمیمات بعدی‌اش راحت‌تر تصمیم بگیرد و تعاملش را با شما حفظ کند. در واقع او می‌تواند اطلاعات وبسایت و شبکه‌های اجتماعی شما را در این کارت دریافت کند و برای تکمیل تحقیقات و تصمیم‌گیری خود از آن‌ها استفاده کند؛ همچنین این کارت ویزیت (مخصوصا مدل پیامکی) می‌تواند برای پیگیری مشتری موثر باشد؛ چون شما می‌توانید در موقع مناسب یک پیامک برای مشتری ارسال کنید و نام خود را دوباره به او نشان دهید و برای ادامه تعامل با خود او را از طرق مختلف مانند ارائه تخفیف تشویق کنید.

تجزیه و تحلیل حرفه ای

در برقراری تعامل حرفه‌ای با مشتریان، ظهور کارت ویزیت الکترونیکی می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند. در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی های کارت ویزیت مجازی امکان تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در برخورد با آن است. شما می‌توانید به راحتی با تنظیم لینک utm برای وب‌سایت خود، متوجه شوید چه تعداد از افرادی که این کارت را تحویل گرفته‌اند، وارد وب‌سایت شما شده‌اند. این به شما دید درستی از عملکردتان می‌دهد و می‌تواند راهنمای تصمیمات آینده شما باشد.

اما این همه ماجرا نیست؛ دنیای تجزیه و تحلیل دیجیتال بسیار گسترده‌تر از این حرف‌ها است. بسته به این که شما تا چه اندازه تصمیم دارید داده محور عمل کنید، می‌توانید پای‌تان را در تحلیل فراتر بگذارید و اطلاعات جامع‌تری را بدست آورید. به طور مثال حتی می‌توانید متوجه شوید رفتار افرادی که از طریق کارت ویزیت وارد وب‌سایت شما شده‌اند چگونه بوده است؛ بفهمید آن‌ها از صفحاتی بازدید کرده‌اند و به چه چیزهایی علاقه نشان داده‌اند. همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شود روز به روز دقیق‌تر و حساب شده‌تر عمل کنید و با بهینه‌سازی عملکرد خود، بهترین نتیجه را با کمترین هزینه بدست آورید.

با یک تیر چند نشان زدن

کارت ویزیت دیجیتالی محدودیتی برای تزریق اطلاعات به مخاطب ندارد. در واقع کارت ویزیت الکترونیکی را می‌توانید برای مقاصد چندگانه نیز استفاده کنید؛ به طور مثال می‌توانید با ادغام چند کارت ویزیت الکترونیکی در یک کارت، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی کسب‌وکارهای مختلف خود را یک‌جا برای افراد ارسال کنید. اما شاید بگویید این کاربرد کارت ویزیت الکترونیکی چندان جذاب نیست و از خود بپرسید مگر یک نفر چند کسب‌وکار دارد؟ در این جا باید یک ایده ناب را به شما معرفی کنیم تا متوجه عالی بودن این کاربرد بشوید؛ آن‌هم چیزی نیست جز پلن‌های تبلیغاتی مشترک!

بسیاری از کسب‌وکارها با راه اندازی باشگاه مشتریان و ارائه تخفیف‌های ویژه و جایزه‌های جذاب، مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کنند و با این کار فروش خود و نرخ حفظ مشتری‌شان را تا چند برابر افزایش می‌ٔهند. حال، یکی از جایزه‌ها یا تخفیف‌های حیرت‌انگیز در باشگاه مشتریان این است که به اعضای باشگاه خود، نه تنها تخفیف استفاده از محصولات خود، بلکه امکان استفاده از تخفیف روی محصولات دیگر را نیز بدهید. برای این کار کافی ا‌ست با چند کسب‌وکار دیگر که به حوزه شما ارتباط دارند (یا حتی ندارند) همکاری کنید و در کنار هم بیشتر رشد کنید.

حال متوجه شگفتی کار شدید؟ شما می‌توانید یک کارت ویزیت الکترونیکی مشترک درست کنید که شامل کارت ویزیت‌های چند کسب‌وکار است. اگر فرض کنیم هر کدام از این کسب‌و‌کارها ماهانه هزار مشتری داشته باشند که کارت ویزیت آن‌ها را دریافت می‌کنند، در پایان ماه شما نه تنها در معرض هزار مشتری خود بودید، بلکه کارت ویزیت شما در دسترس هزاران نفر دیگر نیز قرار گرفته است.

مزایای کارت ویزیت الکترونیکی

مزیت های کارت ویزیت الکترونیکی بسیار زیادند و هر کدام به تنهایی آنقدر ارزشمند هستند که می‌توانند هر کسب وکاری را متحول کنند؛ بنابراین در ادامه شما را با تمام این مزیت‌ها آشنا می‌کنیم تا با دید بهتری در مورد استفاده یا عدم استفاده از این کارت‌ها تصمیم بگیرید.

قابل دسترسی در تلفن همراه

کارت ویزیت الکترونیکی را می‌توان با استفاده از تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دیجیتال مانند تبلت در دسترس مشتری قرار داد و به اشتراک گذاشت. امروزه تلفن همراه به عصای دست مردم تبدیل شده و چنان اهمیت ویژه‌ای در تمام ابعاد زندگی انسان پیدا کرده که دیگر بدون آن نمی‌توان زندگی کرد. در چنین شرایطی هوشمندانه‌ترین کار ممکن این است که اطلاعات کسب‌وکار خود را از طریق کارت ویزیتی ارائه دهید که توسط موبایل در دسترس قرار گیرد. جالبی ماجرا اینجاست که در این عصر دیجیتالی، حتی اگر کارت ویزیت کاغذی به کسی بدهید، او برای اینکه گمش نکند، از آن عکس می‌گیرد تا در موبایلش به آن دسترسی داشته باشید. در نهایت می‌توان گفت این مزیت کارت ویزیت مجازی به جرات مهم‌ترین مزیت آن است.

معرفی حرفه ای

کارت ویزیت الکترونیکی روشی حرفه‌ای برای معرفی خود و کسب‌وکارتان به مشتریان، شرکا یا کارفرمایان است. با این کارت در آن‌ها احساس اعتبار و مشروعیت را ایجاد و القا می‌کنید.

گستردگی روش های ارسال

کارت‌های ویزیت الکترونیکی را می‌توان به راحتی از طریق کانال‌های دیجیتالی مختلف مانند ایمیل، برنامه‌های پیام‌رسان، پیامک، کدهای QR یا رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و به آن‌ها دسترسی داشت. گیرندگان می‌توانند به سرعت اطلاعات تماس را مستقیما در دستگاه خود ذخیره کنند و اطمینان حاصل کنند که هر زمان که نیاز باشد، اطلاعات شما به راحتی در دسترس است.

امکان ارسال به جامعه ای بزرگتر

کارت ویزیت الکترونیکی محدود به مشتریانی که وارد مغازه شما می‌شوند نیست، بلکه این کارت را می‌‌توانید برای عده زیادی از افراد ارسال کنید؛ مثلا می‌توانید آن را از طریق پیامک برای یک بانک شماره همراه خاص، یا حتی کل مردم یک شهر یا یک منطقه مخصوص از شهر ارسال کنید. به این ترتیب در معرض دید جامعه بسیار بزرگتری قرار می‌گیرید.

امکانات چندرسانه‌ ای

کارت ویزیت الکترونیکی امکان یکپارچه‌سازی چند رسانه‌ای دارد. یعنی می‌توانید در این کارت ویدیو، تصاویر جذاب، لینک‌های قابل کلیک و هر مورد دیگری را که مایل هستید قرار دهید. این کار تعامل را برای مخاطب ساده‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

تغییر بی درنگ اطلاعات

برخلاف کارت‌های ویزیت چاپی، کارت ویزیت الکترونیکی را می‌توان به راحتی به‌روزرسانی و ویرایش کرد. این ویژگی تضمین می‌کند که مخاطبین شما همیشه به آخرین و دقیق‌ترین اطلاعات، مانند تغییرات در جزئیات تماس یا نقش‌های شغلی، دسترسی داشته باشند.

مقرون به صرفه

هنگامی که یک کارت ویزیت الکترونیکی دارید، به اشتراک گذاری آن هزینه کمی را به شما تحمیل می‌کند.

رابطه کارت ویزیت پیامکی و افزایش فروش

کارت ویزیت پیامکی می تواند ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش کسب‌و‌کارها باشد. با استفاده از فناوری پیام کوتاه، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی اطلاعات پایگاه‌های دیجیتال خود (مانند وب‌سایت یا اینستاگرام و تلگرام) را مستقیما در میان مشتریان بالقوه توزیع کنند. با این کار افراد به راحتی می‌توانند در میان محصولات شما گشت‌وگذار کنند و هر کدام را که مایل بودند بخرند.

علاوه‌بر‌این، کارت ویزیت پیامکی را می‌توان با استراتژی‌های بازاریابی مختلف برای افزایش فروش ادغام کرد. به عنوان مثال، شما می‌توانید به گیرندگانی که کارت ویزیت‌تان را از طریق پیامک دریافت می‌کنند، تخفیف ویژه ارائه دهید تا آن‌ها برای کلیک کردن روی لینک‌های شما و مشاهده محصولات‌تان ترغیب شوند. با این وجود، ایجاد کارت ویزیت پیامکی می‌تواند باعث دگرگون شدن کسب‌وکار شما و شیوه جذب مشتری در فروشگاه‌تان شود.

ارسال کارت ویزیت پیامکی با دستگاه ذخیره شماره موبایل

برای اینکه کارت ویزیت الکترونیکی خود را از طریق پیامک برای مشتریان ارسال کنید، کار دشواری در پیش ندارید. با استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل می‌توانید به صورت خودکار کارت ویزیت خود را برای مشتریان فروشگاه‌تان ارسال کنید. برای این کار فقط کافی‌ست هنگام انجام تسویه حساب، این دستگاه را به آن‌ها نشان دهید و از ایشان بخواهید شماره خود را در آن وارد کنند (خودتان هم می‌توانید شماره آن‌ها را وارد کنید). پس از ورود شماره، کارت ویزیت الکترونیکی شما به صورت خودکار برای آن‌ها ارسال می‌شود.

موارد استفاده از کارت ویزیت الکترونیکی

صدور کارت ویزیت دیجیتال فقط برای استفاده در فروشگاه و ارائه به مشتریان نیست. بلکه آن را می‌توان در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلفی که شبکه‌سازی و تبادل تماس رایج است، استفاده کرد. در ادامه چند از نمونه موارد رایج استفاده از کارت ویزیت الکترونیکی را به شما معرفی می‌کنیم.

1- گردهمایی ها

کارت های ویزیت الکترونیکی را می‌توان در گردهمایی‌های اجتماعی و غیر اجتماعی، مانند مهمانی‌ها یا جلسات رسمی، که در آن افراد ممکن است بخواهند اطلاعات تماس را برای مقاصد شخصی یا حرفه‌ای مبادله کنند، استفاده کرد.

2- محل کار

در یک شرکت یا سازمان، کارمندان می توانند با معرفی کارت ویزیت مجازی به یکدیگر برای تسهیل همکاری استفاده کنند. این کار باعث بهبود شبکه‌سازی گسترده مخصوصا در سازمان‌های بزرگ می‌شود.

3- نمایشگاه ها

غرفه داران و شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها می‌توانند کارت ویزیت الکترونیکی را برای ایجاد ارتباطات تجاری و جمع آوری سرنخ‌ها به اشتراک بگذارند. در این محل نیازی نیست به یک روش اکتفا کنید. در واقع هم می‌توانید از طریق دستگاه شماره موبایل و هم با استفاده از کارت ویزیت NFC اطلاعات خود را به دیگران و بازدیدکنندگان ارائه دهید.

4- امضای ایمیل

گنجاندن کارت ویزیت الکترونیکی در امضای ایمیل (یعنی قسمت انتهای ایمیل) تضمین می‌کند که هر ایمیل ارسالی حاوی اطلاعات تماس فرستنده است و دریافت‌کنندگان را به راحتی در دسترس قرار می‌دهد.

5- پروفایل رسانه های اجتماعی

افراد حرفه‌ای می‌توانند لینک کارت ویزیت الکترونیکی خود را به پروفایل رسانه‌های اجتماعی‌شان اضافه کنند. این عمل به علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد که با افراد حرفه‌ای در ارتباط با حوزه کاری‌شان ارتباط برقرار کنند و درباره کارشان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در بیزنس کارت های دیجیتالی

اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کارت‌های ویزیت الکترونیکی شامل ارزیابی ارزش و اثربخشی این ابزارهای دیجیتال در دستیابی به اهداف کسب‌وکار شما است. برای انجام این کار، می‌توانید معیارهای مختلف تعامل، فعالیت‌های تولید سرنخ و موفقیت‌های شبکه را بررسی کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که برای تحقق این کار باید چه اقداماتی انجام دهید.

۱- هدف خود را مشخص کنید

قبل از شروع به استفاده از کارت ویزیت، اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری را تعریف کنید. برای مثال این اهداف می‌تواند شامل افزایش دیده شدن شما، ایجاد سرنخ، گسترش شبکه حرفه‌ای شما یا افزایش ترافیک وب‌سایت باشد.

۲- از لینک های ردیابی استفاده کنید

لینک‌های ردیابی منحصربه‌فردی را در کارت ویزیت خود بگنجانید که به صفحات فرود خاص یا وب‌سایت شما منتهی می‌شود. این به شما امکان می‌دهد تعداد کلیک‌ها و بازدیدهای ناشی از تعاملات مشتریان با کارت را مشاهده و بررسی کنید.

۳- پیگیری تعامل رسانه‌های اجتماعی

اگر لینک‌های رسانه‌های اجتماعی را در کارت ویزیت خود قرار داده‌اید، تعامل را در آن پلتفرم‌ها نظارت کنید. افزایش فالوورها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات را اندازه‌گیری کنید تا تأثیر کارت خود را در رسانه‌های اجتماعی بسنجید.

۴- نظرسنجی برگزار کنید

نظرسنجی‌های مختلفی را برای جمع‌آوری اطلاعات از گیرندگان کارت‌های الکترونیکی خود انجام دهید. در این نظرسنجی‌ها از آن‌ها در مورد چگونگی آشنایی با صفحات خود حتما سوال بپرسید و کارت ویزیت را در یکی از گزینه‌ها قرار دهید.

۵- محاسبه بازگشت سرمایه

برای محاسبه ROI، کل هزینه‌ها را از ارزش تولید شده از طریق کارت های ویزیت الکترونیکی خود کم کنید. ارزش را می‌توان بر حسب افزایش درآمد، صرفه‌جویی در هزینه یا هر هدف تعریف شده دیگری اندازه‌گیری کرد. نتیجه را بر مجموع هزینه ها تقسیم کنید و سپس در ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد ROI به دست آید.

نمونه کارت ویزیت الکترونیکی

در زیر دو نمونه کاربردی از کارت ویزیت پیامکی و کارت ویزیت الکترونیکی عمومی را به شما نشان می‌دهیم. این دو نمونه را می‌توانید بر اساس نیاز خود و مدل کسب‌وکارتان برای خود سفارشی کنید؛ یعنی می‌توانید اطلاعاتی به آن اضافه کنید یا از آن کم کنید.

نمونه کارت ویزیت از طریق پیامک

سلام {نام مشتری}
برای دسترسی آسان به محصولات {نام شرکت} و برقراری ارتباط با کارشناسان، می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید.
شماره تلفن
لینک اینستاگرام
لینک وب‌سایت

نمونه کارت ویزیت‌های غیر پیامکی

{نام شما
سمت شغلی شما
نام شرکت یا فروشگاه شما
آدرس ایمیل شما
شماره تلفن شما
آدرس وب‌سایت شما
لینکدین یا اینستاگرام شما}
{لیست خدمات شما}
{یک ویدیو کوتاه درباره شما}
{کد QR محصول خاصی که برای آن تخفیف ویژه دارید}

شخصی سازی کارت ویزیت؛ یک مزیت رقابتی

شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی یک کارت ویزیت آنلاین و الکترونیکی، جنبه‌ای بسیار حیاتی است که باید به آن توجه کرد. در دنیای رقابتی امروز، متمایز شدن از دیگر فعالان حوزه کسب‌وکار و ایجاد یک اثر به یاد ماندنی برای شبکه‌سازی موفق، برندسازی حرفه‌ای و جذب مشتری بسیار ضروری است.

برای این کار توصیه می‌کنیم هیچ وقت از خلاقیت غافل نشوید، همراه با کارت ویزیت خود، تخفیفات، جایزه‌ها و قرعه‌کشی‌های مختلفی را برای مشتریان ارسال کنید تا هم از دیگران متفاوت‌تر باشید و هم مشتری را به تعامل بیشتر ترغیب کنیم. نکته مهم این‌جاست که در ارائه این جایزه‌ها باید تا جای ممکن نیاز مشتری خود را حدس بزنید و بر اساس آن، جایزه‌های خود را تعیین کنید. لازم به ذکر است انجام این کارها وفاداری مشتری را به دنبال خواهد داشت.

حرف آخر

کارت ویزیت الکترونیکی به عنوان ابزار قدرتمندی در دنیای بازاریابی حرفه‌ای و تبادل اطلاعات تماس شناخته می‌شود. با بهره‌گیری از مزایای فناوری دیجیتال، این کارت‌ها جایگزین‌های مدرنی برای کارت‌های ویزیت کاغذی و سنتی محسوب می‌شوند. آن‌ها مزیت‌هایی را ارائه می‌کنند که نیازهای دنیای دیجیتال امروزی را برآورده می‌کند. در این مقاله به شما کاربردهایی از این کارت را معرفی کردیم که می‌تواند روی آینده تجاری شما تصمیم بگیرد. فراموش نکنید که ایجاد یک کارت ویزیت الکترونیکی کاری سخت و دشوار نیست. در ساده‌ترین حالت ممکن شما می‌توانید نوع پیامکی آن را برای خود انتخاب کنید و کارتان را فقط با یک دستگاه ذخیره شماره مشتریان شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *