پنل اس ام اس چیست و چگونه به رشد کسب و کار کمک می کند؟

22 شهریور, 1402

اگر به دنبال دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبین هستید و می‌خواهید با افزایش تعامل با مخاطب، فروش خود را بالا ببرید، استفاده از پنل اس ام اس یک اقدام هوشمندانه است. پنل پیامکی ابزار قدرتمندی است که برای ساده‌سازی و مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق ‌SMS طراحی شده است. عصر حاضر به عصر پیشرفت‌های فناوری و گسترش فناوری‌های ارتباطی معروف است و همانطور که که خودتان هم می‌دانید روزبه‌روز به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین افزوده می‌شود؛ با این حال جالب است بدانید در چنین عصری، بالاترین نرخ دیده شدن از بین کانال‌های ارتباطی به پیامک تعلق دارد. در ادامه این مطلب از وبسایت دایرکت با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که پنل اس ام اس چیست و چگونه می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند.

پنل اس ام اس چیست؟

برای درک پنل اس ام اس به زبان ساده، یک مرکز فرماندهی متمرکز را تصور کنید که به طور خاص برای سازماندهی و مدیریت پیام‌های کوتاه طراحی شده است. در واقع سامانه اس ام اس یک پلتفرم اینترنتی با کاربری آسان است که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا پیام‌های متنی زیادی را برای مخاطبان خود ارسال کنند. پنل پیامکی را می‌توانید به عنوان یک رابط پیام رسانی تصور کنید که با ارائه امکانات بسیار، تعامل شما با مخاطبین و مشتریان‌تان را ساده‌تر می‌کند.

امکانات پنل اس ام اس

انواع پنل اس ام اس امکانات مختلفی را به شما ارائه می‌دهند. این امکانات بر اساس نیاز شما در برقراری ارتباط با مشتریان طراحی شده تا رشدتان را تضمین کنند. به طور مثال در پنل اس ام اس معتبری مانند دایرکت، که به دستگاه ذخیره شماره موبایل متصل است، ۲۱ ویژگی شگفت‌انگیز وجود دارد. برخی از این ویژگی‌ها برای سازماندهی بهتر امور هستند و برخی دیگر کاربردی عملیاتی دارند. با این حال، برای اینکه بیشتر با امکانات و ویژگی‌های پنل اس ام اس آشنا شوید، موارد زیر را بررسی کنید؛ این‌ها تنها بخشی از امکانات آن‌ها است که بهترین پنل اس ام اس باید آن‌ها را داشته باشد، پس اگر در حال بررسی برای خرید هستید، به این امکانات سامانه اس ام اس که در ادامه می‌آید توجهی ویژه داشته باشید.

کارت ویزیت پیامکی

یکی از برجسته‌ترین امکانات پنل اس ام اس ارسال کارت ویزیت پیامکی است. این ویژگی نوآورانه و شاهکار به شما اجازه می‌دهد تمام اطلاعات تماس، آدرس و حتی رسانه‌های اجتماعی خود را به صورت پیامک برای مخاطبین ارسال کنید. به کمک این ویژگی پیشرفته می‌توانید بدون زحمت و محدودیت تمام اطلاعات تماس خود را به دست مشتری برسانید.

نظرسنجی از مشتری

نظرسنجی یکی از مهم‌ترین امکانات پنل ارسال اس ام اس است. با این قابلیت می‌توانید از مشتریان خود بخواهید تا با شرکت در نظرسنجی‌های مختلف، بازخوردهای مفیدی را به شما ارائه دهند که در بهبود کیفیت محصولات و خدمات بسیار ارزشمند است. انجام یک نظرسنجی پیامکی وقت زیادی را از افراد نمی‌گیرد و به همین دلیل نرخ مشارکت در آن بسیار زیاد است. با برگزاری هر نظرسنجی و بررسی نتایج آن می‌توانید به تحلیل درستی از وضعیت مورد سوال خود برسید و آن را به گونه‌ای بهبود دهید که مطابق با نیاز مشتریان باشد.

راه اندازی باشگاه مشتریان

یکی از قابلیت های پنل اس ام اس، امکان راه اندازی و مدیریت باشگاه مشتریان است. به طور مثال وقتی به کمک دستگاه ذخیره شماره موبایل دایرکت، شماره همراه مشتری را ثبت می‌کنید، می‌توانید یک پروفایل برای او درست کنید. در این پروفایل می‌توانید تمام اطلاعاتی که از مشتری نیاز دارید را وارد کرده و بعدا از آن‌ها استفاده کنید؛ چراکه این اطلاعات اساس راه‌اندازی باشگاه مشتری هستند. همچنین شما قادرید هر زمان که مایل بودید، برای مشتری پیامک ارسال کنید و باشگاه خود را پویا و تعاملی نگه‌دارید. ایجاد باشگاه مشتریان با پنل پیامکی اقدامی کارساز است که تحولی عظیم در کسب‌وکارتان ایجاد می‌کند.

ایجاد دسته بندی مشتریان

این امکان، ارتباط تنگاتنگی با باشگاه مشتری دارد. هرچند همه امکانات پنل پیامکی فوق‌العاده هستند، اما این مورد به جرات مهم‌ترین امکان آن است. در واقع با امکان دسته بندی می‌توانید مشتریان خود را بر اساس فاکتورهای مختلفی (سن، جنسیت یا محصولی که می‌خرند) طبقه بندی کنید تا مدیریت باشگاه مشتری برایتان ساده‌تر شود؛ زیرا شما می‌توانید تخفیف‌ها و جوایز ویژه خود را برای گروه‌های مرتبط با آن‌ها ارسال کنید.

به طور مثال اگر در فروشگاه شما محصولاتی جداگانه برای آقایان و بانوان وجود دارد، می‌توانید تخفیف استفاده از آن‌ها را برای دسته مربوطه ارسال کنید. ایجاد باشگاه مشتریان توسط پنل پیامکی کاری بسیار مهم و ضروری در راستای افزایش وفاداری مشتریان است که با دسته‌بندی دقیق مخاطبین سریع‌تر محقق می‌شود؛ چون به کمک آن می‌توانید برای افراد دقیقا همان چیزی را ارسال کنید که مشتاق آن هستند.

ارسال پیام گروهی

بهترین پنل های پیامکی ایران همچون پنل دایرکت به شما اجازه می‌دهند برای مشتریان خود پیام گروهی ارسال کنید. این قابلیت مخصوصا در زمان‌هایی که قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید بسیار به کارتان می‌آید.

ارسال پیامک از روی نقشه

چه چیزی بهتر از اینکه مناطق دلخواه خود را از روی نقشه انتخاب کنید، تا برای تمام شماره‌هایی که در آنجا حضور دارند، پیامک ارسال شود؟‌ این قابلیت برای فروشگاه‌ها معجزه می‌کند. حتی اگر یک فروشگاه کوچک باشید، به راحتی می‌توانید پیامک معرفی خود را به همراه تخفیف ویژه برای مردم منطقه خود ارسال کنید و آن‌ها را از وجود کسب و کارتان آگاه کنید. اینکه چه شهر و منطقه‌ای را انتخاب کنید تفاوتی ندارد، پنل پیامکی انبوه با امکان ارسال از روی نقشه، به شما اجازه می‌دهد به مردم آنجا پیامک بزنید.

نحوه کار کردن با سامانه پیام کوتاه

وقتی با یک پنل قدرتمند همچون پنل پیامکی دایرکت طرف هستید، در همان بدو ورودتان با آموزش کار با پنل اس ام اس روبه‌رو می‌شوید که در آن به صورت خیلی سریع و کاربردی، نحوه استفاده از پنل پیامکی آموزش داده می‌شود. البته به طور کلی، کار کردن با پنل اس ام اس بسیار راحت و آسان است و به هیچ‌گونه دانش فنی نیاز ندارد.

با این حال بد نیست اگر با سازوکار اصلی آن آشنا شوید. این سازوکار بسیار ساده بوده و شامل چند مرحله اساسی و کلی ا‌ست. در قدم اول پس از ورود به پنل، باید به دنبال گزینه شارژ پنل پیامکی بگردید تا بتوانید اعتبار دلخواه‌تان را به آن اضافه کنید. پس از آن می‌توانید وارد هر کدام از بخش‌های پنل شوید و با استفاده از شارژ خود برای افراد اس ام اس تبلیغاتی، خدماتی یا نظرسنجی ارسال کنید.

مزایای استفاده از پنل پیامکی

استفاده از پنل اس ام اس مزایای متعددی را به خصوص در حوزه ارتباط، بازاریابی و تعامل با مشتری ارائه می‌دهد. این مزایا آنقدر شگفت‌ انگیز هستند که به محض آشنایی با آن‌ها متوجه می‌شوید که چقدر کسب‌وکارتان به آن‌ها نیاز دارید؛ بنابراین موارد زیر را بررسی کنید تا با مهم‌ترین مزایای آن آشنا شوید.

ارتباط مستقیم و فوری

پیامک‌ها معمولا در عرض چند دقیقه پس از دریافت توسط مشتری باز و خوانده می‌شوند. همین امر، ارسال پیامک را به روشی بسیار موثر برای برقراری ارتباطات ضروری و فوری، مانند تبلیغات، هشدارها و یادآوری‌ها تبدیل می‌کند. این مزیت شما را قادر می‌سازد تا در لحظات حساس برگزاری یک کمپین خیال‌تان از نظر زمان‌بندی راحت باشد و مطمئن باشید که اطلاع رسانی کمپین شما به سرعت به دست مشتری می‌رسد.

دسترسی گسترده

اس ام اس را می‌توان به طور همزمان برای مخاطبان زیادی ارسال کرد و این به شما امکان می‌دهد که با پایگاه وسیعی از مشتریان ارتباط برقرار کنید یا بخش‌های خاصی از مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید.

در دسترس همگان

مشتریان شما برای دریافت و خواندن پیام کوتاه نیازی به اتصال به اینترنت ندارند. این امر خیال شما را راحت می‌کند که حتی اگر مشتریان شما، گوشی هوشمند نداشته باشند یا مشکلی در اتصال به اینترنت داشته باشند، اطلاع رسانی‌های شما بی‌خبر نمانند.

مقرون به صرفه

ارسال پیامک تبلیغاتی اغلب در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی مانند کمپین‌های سوشال مدیا یا گوگل مقرون به صرفه‌تر است. این باعث می‌شود که پنل اس ام اس گزینه‌ای مقرون به صرفه برای مشاغل در هر اندازه باشد. چه یک فروشگاه کوچک باشید و چه یک شرکت بزرگ، می‌توانید با کمترین هزینه تبلیغات خود را راه‌اندازی کنید.

بازاریابی و تبلیغات

فروش و بازاریابی از طریق پنل پیامکی کاری بسیار راحت است. در اکثر موارد از پنل‌های پیامکی برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شود که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهند محصولات، خدمات و پیشنهادات ویژه را مستقیما به دستگاه‌های تلفن همراه مشتریان ارسال کنند. برای این کار فقط کافی است یک متن جذاب کوتاه آماده کنید و ارزشی مانند تخفیف بالا را در آن بگنجانید و برای مشتریان ارسال کنید.

کاربردهای پنل پیامکی

کاربردهای پنل اس ام اس بیشتر از چیزی است که حتی فکرش را می‌کنید. از این ابزار می‌توانید برای موارد زیادی همچون اجرای کمپین‌ها گسترده، ارسال یادآور، احراز هویت و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. برای اینکه بیشتر با این کاربردها آشنا شوید، مواردی که در ادامه می‌آیند را مطالعه کنید.

کمپین های بازاریابی

پنل اس ام اس را می‌توان برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، کدهای تخفیف یا اطلاعیه‌های شارژ محصولات به مشتریان به کار گرفت. در این خصوص آن‌ها می‌توانند مکمل کمپین‌های سوشال مدیای شما باشند و با یک لینک ویدیو یا پست مورد نظر برای مشتری ارسال شوند؛ همچنین می‌توانند خودشان به عنوان یک کمپین مستقل فروش اجرا شوند.

استفاده از پنل پیامکی برای ترغیب مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده اند

یکی از کاربردهای رایج پنل پیامکی، اتصال آن به فروشگاه آنلاین یا همان وبسایت است. پنل اس ام اس فرصتی را فراهم می‌کند که می‌توانید از طریق آن مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند را دوباره به خرید ترغیب کنید. فقط کافی‌ است با استفاده از زبانی متقاعدکننده و ارائه مشوق‌هایی مانند تخفیف، شانس خود را برای فروش بالا ببرید. مشتری شما ممکن است به دلایل زیادی مانند پشیمان شدن، عدم موجود مالی کافی، مشغول شدن به کاری دیگر و… سبد خریدش را رها کرده باشد. یک پیامک بعد از چند روز می‌تواند ورق بازی را برگرداند.

اعلان‌ها و هشدارها

سرویس‌های مختلف مانند بانک‌ها، خطوط هوایی، پلتفرم‌های آنلاین و فروشگاه‌های خدماتی می‌توانند از پنل اس ام اس برای ارسال هشدارهای مهم به مشتریان مانند به‌روزرسانی تراکنش‌ها، یادآوری‌های پرواز و هشدارهای امنیتی استفاده کنند. علاوه‌براین، فروشگاه‌ها نیز می‌توانند از این پنل‌ها برای ارسال یادآورهای لازم مانند مهلت شارژ مجدد یا تمدید خدمت استفاده کنند.

احراز هویت

با استفاده از پنل اس ام اس می‌توان فرآیند احراز هویت کاربران یک وب‌سایت یا پلتفرم را انجام داد. این کار را می‌توان از طریق ارسال رمز عبور یکبار مصرف که با نام ‌OTP نیز شناخته می‌شود انجام داد. این کار جهت تضمین امنیت اکانت و اطلاعات کاربر انجام می‌شود.

هزینه استفاده از پنل اس ام اس

وقتی پنل پیامک را فعال می‌کنید آن را می‌پردازید دیگر هزینه خاصی به جز شارژ اکانت خود ندارید. مبلغ شارژ نیز کاملا بستگی به میزان استفاده شما دارد و می‌تواند هر مبلغ دلخواهی باشد.

بهترین ایده ها برای استفاده از پنل اس ام اس در تبلیغات

استفاده از پنل اس ام اس برای تبلیغات می‌تواند راهی موثر جهت دستیابی مستقیم به مخاطبان هدف شما و درگیر کردن آن‌ها به صورت تک‌به‌تک باشد. در ادامه بهترین ایده‌های ممکن برای استفاده از پنل اس ام اس در تبلیغات را به شما آموزش می‌دهیم تا فروشی هرچه بهتر و بیشتر را تجربه کنید.

شارژ محصول را اطلاع رسانی کنید

همیشه محصولات جدید برای مشتریان جذاب است، اگر در فروشگاه شما محصول جدیدی شارژ می‌شود، بهتر است در اولین فرصت آن را از طریق پنل اس ام اس برای مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید. بی‌شک نظر عده زیادی از مشتریان را به خود جلب می‌کنید.

نظرسنجی و بازخورد مشتری

از پیامک برای انجام نظرسنجی و جمع‌آوری بازخورد استفاده کنید. لینک مخصوص نظرسنجی خود را در پیام بگنجانید و آن را همراه با یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان ارسال کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید به مرور تمام نیازهای مشتریان را بهتر درک کنید و برای رفع‌شان تصمیم بگیرید.

پیشنهادات خود را شخصی سازی شده بفرستید

تاریخچه خرید مشتری و اولویت‌های او را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید پیشنهاداتی مطابق میلش برای او ارسال کنید. این کار می‌تواند تجربه مشتری را بهبود ببخشد و روی فروش شما تاثیر بگذارد.

حرف آخر

همانطور که دیدیم، پنل اس ام اس می‌تواند دنیای یک کسب‌وکار یا فروشگاه را دگرگون کند. در واقع راه اندازی پنل پیامکی با خدمات، امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و محشری که برایتان به ارمغان می‌آورد، بهترین گزینه برای برقراری تعاملی مفید و موثر با مشتریان است. به طور مثال دیدیم که راه اندازی باشگاه مشتریان چقدر از طریق پنل اس ام اس راحت است و تا چه اندازه می‌تواند به افزایش وفاداری مشتری منجر شود. اگر تاکنون ارتباط موثری با مشتریان خود نداشته‌اید و هیچ‌گونه باشگاه مشتریانی راه‌اندازی نکرده‌اید، همین امروز برای ایجاد آن از طریق دستگاه ذخیره شماره موبایل دایرکت و پنل اختصاصی آن اقدام کنید و از ویژگی‌های بی‌شمارش لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *