4 هدف اصلی راه اندازی باشگاه مشتریان املاک و تاثیرات چشم گیر آن در فروش

20 تیر, 1402

اگر شما یک مشاور املاک هستید که به دنبال ایجاد یک پایگاه مشتریان وفادار و تقویت چشم‌گیر برند خود هستید، راه اندازی باشگاه مشتریان املاک را به عنوان یک راه حل جدی برای پیشرفت خود در نظر بگیرید. در پاسخ به این سوال که باشگاه مشتریان چیست می‌توان گفت کلوپ مشتریان راهی برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان، بهبود کیفیت تجربه خرید آن‌ها و همچنین راهی برای فروش بیشتر است. در این مطلب، مزایای راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان برای املاک را بررسی می‌کنیم تا با تمام پتانسیل‌های آن آشنا شوید و بتوانید گامی بزرگ در جهت مدیریت ارتباط با مشتری برای املاک خود بردارید و به یک مشاور حرفه‌ای در این حوزه تبدیل شوید.

باشگاه مشتریان می‌تواند به شما در ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار، بهبود تجربه مشتری، جمع‌آوری داده‌های ارزشمند و افزایش فروش کمک کند. با سرمایه‌گذاری روی باشگاه مشتریان، می‌توانید رویه املاک خود را تغییر داده و خود را از رقبا متمایز کنید. با بررسی موارد زیر، هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان برای املاک را بهتر درک کنید تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید. تحقق این اهداف، مزیت‌هایی را به دنبال دارد که می‌تواند قدرتی افسانه‌ای به کسب‌وکارتان ببخشد.

۱- ایجاد وفاداری مشتری

ایجاد وفاداری مشتری یکی از اهداف اولیه راه اندازی باشگاه مشتریان املاک است. مشتریان وفادار به احتمال زیاد با شما تعامل بیشتری برقرار می‌کنند، شما را به دوستان و خانواده خود توصیه می‌کنند و اعتبار مثبتی را برای کسب‌و‌کارتان رقم می‌زنند. فرض کنید شما یک باشگاه مشتریان را راه اندازی می‌کنید که مزایای انحصاری مانند بازرسی و قیمت‌گذاری رایگان ملک و همچنین امکان دستیابی افراد به ویژه‌ترین فایل‌ها را ممکن می‌کند.

هنگامی که یکی از مشتریان شما به باشگاه مشتریان می‌پیوندد، فوراً ارزش این مزیت را درک می‌کند و باعث می‌شود احساس خاص بودن به او دست بدهد. حالا وقتی به طور مداوم، پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مورد ویژه‌ترین املاک و فایل‌های جدید را دریافت می‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟ در واقع او فرصتی را پیش چشمان خود می‌بینید که در اختیار مردم عادی قرار داده نمی‌شود، و این یعنی پلی به سوی موفقیت شما؛ همچنین مشتری مورد نظر همیشه عاشق تعامل با شما می‌شود و به املاک شما وفادار می‌شود.

۲- بهبود تجربه مشتری

پس از راه اندازی باشگاه مشتریان وقتی مشتری‌تان را با ارسال پیامک های حاوی تخفیف برای پرداخت حق کمیسیون یا تخفیف برای امور دیگر به تعامل با خود ترغیب می‌کنید، توجه آن‌ها را به شکل ویژه‌ای به خود جلب خواهید کرد. در واقع هر فرد در مسیر خرید، فروش و اجاره ملک با اموری سروکار دارد که گاهی ممکن است هزینه‌های سنگینی در پی داشته باشد و یا انجام دادن آن‌ها کاری سخت و دشوار باشد. این امور دقیقا همان چیزهایی هستند که اگر شما در مورد آن‌ها تخفیفاتی را در باشگاه خود ارائه دهید، در واقع تجربه مشتری را در مسیر خرید و فروش یا اجاره آسان‌تر کرده‌اید و این یکی از مهم‌ترین اهداف باشگاه مشتریان است؛ چراکه باعث می‌شود افراد عاشق همکاری با شما شوند.

۳- ایجاد تبلیغات دهان به دهان

مدیریت ارتباط با مشتری برای املاک به طوری که موثر و مفید باشد، منجر به بروز تبلیغات دهان به دهان در بین افراد می‌شود. مشتریان راضی، دوستان و خانواده خود را برای انجام امور ملکی به دفتر املاک شما ارجاع می‌دهند و شما را به عنوان یک معتمد و یک املاک خوب به دیگران معرفی می‌کنند. در نظر داشته باشید که هیچ تبلیغی قوی‌تر از تبلیغ دهان به دهان نیست و ایجاد آن فقط از طریق باشگاه مشتریان امکان پذیر است. از همین رو یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی باشگاه، ایجاد چنین تبلیغاتی است که منجر به افزایش باورنکردنی سطح درآمد شما می‌شود. این به جرات بهترین مزیت باشگاه مشتریان برای املاک است.

۴- افزایش فروش و درآمد

باشگاه مشتریان به طور مستقیم در افزایش فروش و درآمد شما موثر است و تحقق این هدف بسیار آسان و بی‌دردسر است. تصور کنید یک مشتری برای اجاره ملک به سراغ شما می‌آید و در باشگاه مشتریان شما ثبت‌نام می‌کند. در این صورت شما می‌توانید یک سال بعد (یا هر موقعی که سر موعد تمدید قرارداد است) برای او پیامک ارسال کنید (به صورت خودکار در تاریخ مقرر) و تخفیف‌ها و پیشنهاداتی ویژه را به او ارائه دهید. این پیشنهادات می‌تواند شامل مواردی مانند: ارسال فایل‌های اجاره با قیمت مناسب، تخفیف در حق کمیسیون و موارد بسیار دیگری باشد. با این کار شما پیامک را برای هدفمندترین مخاطب خود ارسال می‌کنید و در بازاریابی و فروش، بیشترین موفقیت شامل حال کسب‌وکارهایی می‌شود که به هدفمندترین شیوه‌های ممکن امور خود را پیش می‌برند.

هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان املاک

همانطور که گفته شد باشگاه مشتریان املاک به عنوان یک ابزار باارزش در صنعت املاک شناخته می‌شود که به شرکت‌ها و کسب و کارها در جذب و نگه ‌داشت مشتریان کمک می‌کند. اهمیت راه اندازی یک باشگاه مشتریان املاک در گسترش و رشد کسب و کار بر هیچ کس پوشیده نیست؛ چراکه باشگاه مشتریان املاک، ارتباط نزدیک‌تری را با مشتریان ایجاد می‌کند، اطلاعات به روز و دقیقی را درباره نیازها و تمایلات مشتریان فراهم می‌کند و به آن‌ها خدمات ویژه و تخفیفات انحصاری ارائه می‌دهد.

هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان املاک به طور معمول با نوع برنامه وفادارسازی مشتریان و خدمات و امتیازاتی که می‌خواهید ارائه دهید مرتبط است. این هزینه‌ها ممکن است شامل تحقیقات و تجزیه و تحلیل بازار، خرید نرم‌افزار و سخت‌افزار (خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل دایرکت نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز شما را در اختیارتان می‌گذارد)، آموزش استفاده و مدیریت باشگاه مشتریان به کارکنان و اجرای انواع برنامه‌های وفاداری مشتری و غیره باشد. برخی از هزینه‌ها مانند افزایش فروش، افزایش تعداد مشتریان تکراری و افزایش رضایتمندی مشتریان می‌توانند به طور مستقیم به منافع بلند مدت کسب و کار مرتبط شوند.

آنچه باهم بررسی کردیم

در این مطلب، ۴ هدف اصلی از راه اندازی باشگاه مشتریان املاک را بررسی کردیم و دیدیم که هر کدام چگونه می‌تواند دنیای فروش و سودآوری مشاورین املاک را متحول کند. دیدیم که یک باشگاه مشتریان می‌تواند باعث ایجاد وفاداری مشتری، افزایش تجربه مشتری، ایجاد تبلیغات دهان به دهان مثبت شود و در افزایش فروش و متمایز کردن خود از رقبا نقش مهمی داشته باشد. فراموش نکنید که هرچه روابط شما با مشتریان‌تان مستحکم‌تر باشد، درهای بیشتری به روی بازاریابی شما باز می‌شود و موفقیت‌تان را بیشتر تضمین می‌کند. فقط کافی‌ست با ذخیره شماره موبایل مشتریان خود، شروع به ساخت یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای کنید و لول و سطح کاری‌تان را چند پله بالاتر ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *