راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی و تاثیر آن در گسترش کسب و کار

17 تیر, 1402

با توجه به رونق روزافزون فروش لوازم خانگی، هر روز افراد بیشتری وارد بازار این صنعت می‌شوند. اگر به دنبال راهی هستید تا در این رقابت سنگین از رقبای خود پیشی بگیرید، راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی می‌تواند کلید موفقیت شما باشد. فراموش نکنید که راز موفقیت کسب‌وکار شما داشتن مشتریان وفادار است؛ افرادی که هم شما را به خانواده و دوستان خود معرفی کنند و هم همیشه برای خرید پیش شما برگردند. با این حال شاید برایتان سوال باشد به طور کلی باشگاه مشتریان چیست و چه مزایایی برای فروشگاه بوازم خانگی دارد؟ در پاسخ می‌توان گفت باشگاه مشتریان در فروشگاه های لوازم خانگی مزایای بسیار زیادی دارد که حتی فکرش را نمی‌کنید. مزایایی که در این بلاگ با آن‌ها آشنا می‌شوید و می‌توانید به کمک آن‌ها موفقیت خود را تضمین کنید و کارتان را گسترش دهید.

منظور از باشگاه مشتریان برای فروشگاه های لوازم خانگی چیست؟

منظور از باشگاه مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی، ایجاد مجموعه‌ای از مشتریان وفادار به کسب و کار شما و ارائه خدمات و امکانات خاص به آن‌ها است. به عبارت دیگر باشگاه مشتریان با هدف تقویت تعهد مشتریان با دادن انگیزه به آن‌ها برای حفظ و ادامه تعامل با برند شما ایجاد می‌شود. در دنیای امروز افراد مرتبا به دنبال خرید و یا جایگزین کردن لوازم خانگی خود با محصولات بهتر، سریع‌تر و کارآمدتر هستند. با استفاده از راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی، از نظر مشتریان در مورد برند خود و همچنین رقبایتان آگاه شوید، بیابید که کدام محصولات را ترجیح می‌دهند و کدام ویژگی‌ها و امکانات برای آن‌ها از ارزش بیشتری برخوردار است.

مزایای باشگاه مشتریان لوازم خانگی

به طور کلی، راه اندازی باشگاه مشتریان فروشگاه لوازم خانگی راهی هوشمندانه برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان و رشد چشم‌گیر کسب‌و‌کار شما است. با ساخت انجمنی از مشتریان وفادار که دائما در حال تعامل با شما هستند، دیگر فروش طوفانی و کسب سود زیاد برای‌تان کار سختی نیست. برای درک بهتر این قضیه به مزایای اصلی باشگاه مشتریان برای این کسب و کار دقت کنید.

۱- افزایش وفاداری مشتریان

از طریق ارائه فواید و مزایای منحصربه‌فرد به اعضای باشگاه مشتری، می‌توانید یک ارتباط قوی و پایدار با مشتریان خود برقرار کنید. باشگاه مشتریان لوازم خانگی یک فضای اختصاصی برای اعضا فراهم می‌کند که هر کدام با توجه به نیازهایشان، پیشنهادات، تخفیفات و جوایز ویژه دریافت می‌کنند. در نتیجه، مشتریان احساس می‌کنند که شما به آن‌ها توجه می‌کنید و به دنبال رفع نیازها و دغدغه‌های‌شان هستید؛ این کار بی‌شک باعث افزایش رضایت و اعتماد آن‌ها نسبت به شما می‌شود. به همین دلیل، باشگاه مشتریان لوازم خانگی یک فرصت عالی برای شما است تا کسب‌وکار خود را گسترش داده و ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشید.

۲- افزایش فروش

راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی می‌تواند به طرز قابل توجهی فروش شما را افزایش دهد. در واقع شما می‌توانید محصولات جدید خود را از طریق اطلاع‌رسانی به اعضای باشگاه معرفی کنید و در کنار آن تخفیفات خوبی را به آن‌ها پیشنهاد دهید. این کار شانس فروش شما را افزایش می‌دهد؛ چون اولا آن را با تخفیف همراه کرده‌اید و دوما آن را به کسانی پیشنهاد می‌دهید که قبلا تجربه خرید از شما را دارند.

۳- شناخت بیشتر مشتریان و تبلیغات هدفمند

یکی از مزایای ویژه باشگاه مشتریان در فروشگاه های لوازم خانگی جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان است. شما می‌توانید تمام سبد‌های مشتریان را در طول سالیان مورد بررسی قرار دهید و عادات خرید آن‌ها و ترجیحات‌شان را شناسایی کنید. پس از این کار می‌توانید مشتریان را در گروه‌های مختلفی (مانند: افراد علاقه‌مند به لوازم برقی آشپزخانه، افراد علاقه‌مند به لوازم تزئینی و غیره ) دسته‌بندی کنید و تبلیغات خود را هدفمند اجرا کنید. با این کار تبلیغات مخصوصی برای هر گروه آماده می‌کنید و آن‌ها را از طریق پیامک برایشان ارسال می‌کنید.

ترغیب کننده ترین جوایز برای باشگاه مشتریان لوازم خانگی

جوایز عالی، سیلی از افراد را به سمت باشگاه شما روانه می‌کند؛ همچنین باعث می‌شود افراد از تعامل با شما لذت ببرند و به برقراری ارتباط و خرید بیشتر از شما تشویق شوند. برای اینکه بتوانید در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی بهترین جوایز ممکن را برای باشگاه خود در نظر بگیرید، از ایده‌های زیر استفاده کنید.

۱- تخفیف های ویژه

برای اعضای باشگاه مشتریان لوازم خانگی خود تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر بگیرید که افراد عادی نمی‌توانند آن‌ها را دریافت کنند. این تخفیف‌ها می‌تواند شامل تخفیف در محصولات خاص، ارسال رایگان یا تخفیف در خریدهای بعدی باشد. این کار راهی برای جذب مشتریان با دادن انگیزه مالی به آن‌ها برای پیوستن به باشگاه و خرید از فروشگاه است.

۲- تعمیر رایگان لوازم خانگی

خدمات رایگان مانند تعمیر لوازم خانگی را به اعضای باشگاه خود ارائه دهید. این خدمات نیازی نیست حتما تعمیر اساسی و پر هزینه‌ای باشد؛ بلکه می‌توانید مواردی مانند چکاپ‌های معمولی، تمیز کردن و رفع مشکلات جزئی را به اعضای باشگاه مشتریان لوازم خانگی ارائه دهید. این کار می‌تواند محبوبیت فروشگاه شما را تا حد زیادی بالا ببرد و باعث تبلیغات مثبت دهان به دهان شود.

۳- مهلت بازگشت

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان لوازم خانگی عدم امکان بازگرداندن کالا است. همین امر باعث می‌شود آن‌ها برای خرید تردید داشته باشند و با خیال راحت محصول مورد نظر خود را تهیه نکنند. اگر شما به اعضای باشگاه خود مهلت بازگشت (مثلا ۴۸ ساعته) را ارائه دهید، آن‌ها با دست باز و با خیال راحت هر محصولی که مایل باشند را از شما می‌خرند و آن را تست می‌کنند. امتیاز مهلت بازگشت باعث می‌شود اعضای باشگاه شما احساس ارزشمند بودن داشته باشند و این احساس مهم‌ترین چیزی است که باعث تشویق آن‌ها به تعامل با شما می‌شود.

۴- امتیاز معرفی

به اعضای باشگاه خود در ازای معرفی دوستان و آشنایان امتیاز بدهید (پورسانت، تخفیف روی خریدهای بعدی و غیره). با این کار مطمئن باشید ثبت نام در باشگاه مشتریان لوازم خانگی شما بسیار شدت می‌گیرد و روزبه‌روز افراد بیشتری به سراغتان می‌آیند. علاوه‌براین مشتریان عضو در باشگاه شما برای خرج کردن امتیازات خود به خریدهای بیشتر از شما روی می‌آورند و یا اگر پورسانت مستقیم به آن‌ها بدهید، در جذب مشتری برایتان تلاش بیشتری می‌کنند.

مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی

راه اندازی باشگاه مشتریان خوب می‌تواند به بهترین ابزار فروشگاه شما برای رشد و پیشرفت تبدیل شود؛ به شرط اینکه تمام با برنامه‌ریزی درست و اصولی آن را ایجاد کنید. اما نگران هیچ چیز نباشید، در ادامه مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی باشگاه را به شما معرفی می‌کنیم.

● تعین هدف: هدف باشگاه مشتریان خود را مشخص کنید. مانند: ایجاد وفاداری مشتری، افزایش فروش یا تبلیغات هدفمند.
● مزایا را تعیین کنید: مزایایی که قرار است باشگاه شما ارائه دهد را مشخص کنید. مانند: تخفیف‌های ویژه، تعمیرات رایگان و غیره.
● اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کنید. به طور مثال می‌توانید از دستگاه ذخیره شماره موبایل دایرکت برای ثبت شماره تلفن مشتریان استفاده کنید.
● معیارهای دادن امتیاز به مشتریان را تعیین کنید. مانند: حداقل شرایط خرید برای دریافت امتیاز، تعداد دفعات خرید برای کسب امتیاز.
● یک استراتژی ارتباطی طراحی کنید. در این خصوص باید عواملی مانند شیوه ارتباط با مشتریان (پیامک، ایمیل و غیره) را مشخص کنید؛ همچنین بایستی برای تمام کمپین‌های تبلیغاتی که قرار است برای ترغیب هر گروه از اعضا اجرا کنید را برنامه‌ریزی نمایید.
● مزایای باشگاه خود را به دیگران اعلام کنید. مثلا می‌توانید از شبکه‌های مجازی و نصب تابلوهای مخصوص در محل فروشگاه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهید.

آنچه با هم بررسی کردیم

راه اندازی باشگاه مشتریان لوازم خانگی یک راه عالی برای جذب مشتری و تشویق وفاداری است. شما به عنوان یک فروشگاه لوازم خانگی که به گسترش کسب‌وکار خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با ارائه مزایا، تخفیف‌ها و جوایز انحصاری تجربه ویژه‌ای را برای مشتریان خود رقم بزنید. در این راه می‌توانید با چند ایده خلاقانه و قرار دادن امتیازات ویژه در باشگاه خود، محبوبیت آن را افزایش دهید و از رقبای‌تان متمایز شوید. فراموش نکنید که یک باشگاه مشتریان می‌تواند وفاداری افراد و تبلیغات دهان به دهان را بالا ببرد و این اتفاق‌ها باعث رشد فوری مجموعه شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *